"استالینگراد بزرگ" در مرزهای ترکیه؟! + تصاویر

آمار مطالب

کل مطالب : 1148
کل نظرات : 10

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 1285
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 1295
بازدید ماه : 5270
بازدید سال : 10670
بازدید کلی : 150979

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فجر و آدرس aryamanesh76.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 22 آذر 1394
نظرات
"استالینگراد بزرگ" در مرزهای ترکیه موضوعی است که به نحوی نماد مقاومت سوریه به حساب می‌آید.
به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چند ماه پیش مطلبی در رسانه‌ها منتشر شد که جای بحث‌های فراوانی را به جا گذاشت و آن مشاجره لفظی "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه و "یاردیم" سفیر ترکیه در روسیه بود.
 

**بازخوانی مشاجره

"ولادیمیر پوتین،" رئیس جمهور روسیه، در سخنانی بی‌سابقه خطاب به "رجب طیب اردوغان،" همتای ترک خود، اعلام کرد: موضع  "مسکو" در قبال "سوریه" هرگز تغییر نکرده است و اگر ترکیه به حملات موشکی خود در این کشور ادامه دهد، باید در انتظار پاسخ قاطع ما باشد.


**استالینگراد بزرگ در مرزهای ترکیه؟!!

"پوتین" شخصا "امید یاردیم،" سفیر ترکیه در مسکو را حضور فراخواند و به وی گفت: به رئیس جمهور دیکتاتورت بگو می‌تواند همراه با داعش به جهنم برود. من از سوریه یک "استالینگراد" بزرگ برای ترکیه می‌سازم. پوتین به "یاردیم" هشدار داد روسیه همه روابط دیپلماتیک را با ترکیه قطع خواهد کرد، مگر اینکه "اردوغان" از حمایت داعش در سوریه دست بردارد.







بر اساس اطلاعات افشا شده از جلسه محرمانه دوساعته "پوتین" و "یاردیم،" گفت و گویی پر‌تنش میان دو طرف انجام شد. "یاردیم"  نیز با رد اتهامات "پوتین"، روسیه را مسبب وضع جنگ داخلی در سوریه دانست.

"پوتین" در پاسخ گفت: من سوریه را به " استالینگراد بزرگ اردوغان" تبدیل می‌کنم؛ زیرا او و متحدان سعودی‌اش به اندازه "ادولف هیتلر،" دیکتاتور آلمان نازی، فاسد و بدکار هستند. رییس جمهوری شما دورویی می‌کند و از یک طرف از دموکراسی حمایت و از کودتای نظامی در مصر انتقاد می‌کند و همزمان چشمان خود را بر روی اعمال تروریستی برای سرنگونی دولت سوریه می‌بندد.

رئیس جمهور روسیه در ادامه سیاست‌های خارجی "اردوغان" را به شدت مورد انتقاد قرار داد و نقش او را در بحران سوریه، عراق و یمن هم‌تراز با تروریست‌ها دانست. "پوتین" همچنین رئیس جمهور ترکیه را به همکاری و حمایت از القاعده و داعش متهم کرد و هشدار داد در صورت ادامه چنین رفتارهایی، پاسخی کوبنده از سوی روسیه دریافت می‌کند.


**  نمود "استالینگراد بزرگ" در مرزهای ترکیه

هر چند که این مشاجره دیپلماتیک  توسط مسئولین "کرملین" تکذیب شد، اما امروز نمود "استالینگراد بزرگ"  در مرزهای ترکیه را کاملا مشاهده می‌کنیم. "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور فدراسیون روسیه اراده جدی دارد که در مقابل تروریسم تکفیری ساخته ایالات متحده آمریکا و اسرائیل و کشورهای منطقه مقابله کند و در این پروسه اقدامات خوبی انجام شده است.


** فلسفه  "استالینگراد بزرگ"

نبرد  "استالینگراد" در سالهای۱۹۴۲ – ۱۹۴۳ (1320 – 1321)، یکی از دشوارترین نبردهای جنگ جهانی دوم بود. در این نبرد ارتش آلمان نازی و متحدان آن برای فتح شهر  "استالینگراد "  یا "ولگاگراد" کنونی-  به آن یورش بردند. پس از چند ماه درگیری خونین، در فوریه ۱۹۴۳ آلمان‌ها از ارتش روسیه شکست خورد.

شکست آلمان از ارتش روسیه در نبرد "استالینگراد" یک پیام مهم برای دنیا داشت که هر قدرتی در جهان که از ابزار و متحدان قدرتمند بهره می‌برد صرفا پیروز جنگ نخواهد بود؛ و امروز در سوریه دقیقا با چنین شرایطی مواجهیم که تمام قدرت‌های بزرگ غربی و کشورهای منطقه به همراه ترکیه دست به دست هم دادند تا سوریه را تسلیم کنند؛ اما پس از گذشت 5 سال به هیچ  نتیجه‌ای نرسیدند.

این نمود واقعی  "استالینگراد بزرگ" بوده که در آن ترکیه هم در پازل ویرانی سوریه ایفای نقش می‌کند و تاکنون به هیچ یک از اهداف خود در این کشور نرسیده و نبرد در سوریه ادامه دارد؛ هرچند که نمی‌توان نقش مخرب ترکیه را نادیده گرفت.


 ** روسیه چگونه راهبرد "استالینگراد بزرگ"  را محقق می‌کند؟

همانطور که گفته شد وموضوع مشاجره "پوتین " با سفیر ترکیه توسط "کرملین" تکذیب شد؛ اما از مهرماه امسال نمود واقعی "استالینگراد بزرگ" (که لازم به ذکر است که استالینگراد نماد مقاومت فدراسیون روسیه در مقابل قدرت‌های آن زمان بود) را در سوریه به نمایش گذاشته است.

سوال اینجاست که  مصداق های استالینگراد بزرگ در مرزهای ترکیه چیست؟ اگر بخواهیم تحولات سوریه را بررسی کنیم برخی تجهیزات نظامی که امروز در سوریه مستقر شده نماد مقاومت این کشور در برابر ترکیه و کشورهایی است که با نظام "بشار اسد" مخالفند.  


**"استالینگراد بزرگ  اردوغان"  و "استقرار سامانه موشکی اس 400 در پایگاه حمیمیم لاذقیه"

از جمله تجهیزات نظامی که در سوریه مستقر شده و تداعی  "استالینگراد بزرگ  اردوغان"  را دارد؛ می‌توان به "استقرار سامانه موشکی اس 400 در پایگاه حمیمیم لاذقیه" ، "استفاده از تانک‌های تی 90 در نبرد حلب"، "استفاده از جنگنده بمب افکن های کلاس توپولوف و سوخو" ، " به کاربردن بمب‌های سنگر شکن کاب 1500 " و "استقرار ناو جنگی مسکوا" و "شلیک موشک‌های کلاب و کالیپر"  اشاره کرد.
















دیگر مصداق عینی "استالینگراد بزرگ اردوغان" بمباران مرز ترکیه و سوریه بوده  که از ورود هرکامیونی جلوگیری می‌کند و این به ضرر ترکیه‌ای است که به مقدار زیاد برای تروریست‌ها اسلحه می‌فرستد.  نمود دیگر میدانی "استالینگراد" اعزام نیروهای ویژه "آلفا اسپتسناس" بوده که قصد دارند در نبرد زمینی به نیروهای ارتش سوریه کمک کنند.


همه موارد مذکور نماد استالینگراد بزرگ در مرزهای ترکیه است که هرچه می‌گذرد اراده "مسکو" را در مبارزه با تروریست‌های تکفیری نشان می‌دهد و این موضوعی است که "آنکارا" به هیچ وجه از آن خشنود نخواهد نیست.



تعداد بازدید از این مطلب: 254
موضوعات مرتبط: نظامی , دفاعی و امنیتی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








سلام دوستان وسروران عزیز به وبلاگ خودتان خوش آمدید امیدوارم لحظات شادی داشته باشید لطفا پس از خواندن و مشاهده هر مطلب نظرات خود را مرقوم فرمایید. متشکرم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود