آمار مطالب

کل مطالب : 1148
کل نظرات : 10

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 369
باردید دیروز : 206
بازدید هفته : 829
بازدید ماه : 814
بازدید سال : 6214
بازدید کلی : 146523

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فجر و آدرس aryamanesh76.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 28 بهمن 1394
نظرات
اخیرا در فضای مجازی موضوع قابل تاملی مطرح شده است.

به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تروریست‌های تکفیری داعش از فضای مجازی جهت مطرح کردن دیدگاه های خود استفاده می‌کنند و در این پروسه اقدامات مخربی را انجام داده اند و فعالیت های تبلیغاتی این گروه تروریستی پوششی برای شکست های آن هاست.


تروریست های داعش هرگاه در آوردگاه های میدانی شکست را پذیرا می‌شوند، در فضای مجازی اقدامات تکمیلی را انجام می‌دهند و اخیرا شایعه ای را مطرح کردند که جای تامل جدی دارد؛ آن ها مدعی هستند که در استان دیاله در حال فعالیت گسترده هستند و در این پروسه مطالبی را عنوان داشته اند.


تروریست های تکفیری داعش در سال 2014 میلادی با یک حمله غافلگیرانه بیش از چهل درصد خاک عراق را در چهار استان "نینوا" ، "دیاله" ، "الانبار" ،  "صلاح الدین" و بخشی از استان  "کرکوک " را تصرف کرد و در این پروسه بیش از 180 هزار کیلومتر مربع از عراق اشغال شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 324
موضوعات مرتبط: نظامی , داعش , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 28 بهمن 1394
نظرات
سخنگوی دولت گفت: رییس جمهور شخصا در ماجرای تایید صلاحیت داوطلبان انتخابات ورود کرده است.
نشست‌خبری سخنگوی دولت آغاز شدبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری امروز سه‌شنبه (27 بهمن ماه) با اصحاب رسانه، در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی براینکه آیا رییس جمهور در ماجرای تایید صلاحیت داوطلبان ورود کرده است، گفت: وی در چارچوب قانون به این موضوع وارد شد و در این راستا با وزیر کشور تبادلای داشتند.
 
سخنگوی دولت درباره آخرین وضعیت سبد کالا و ارائه آن به افراد نیازمند، اظهار داشت: در این راستا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده است و بخش دیگری از توزیع این سبد در حال انجام است که به مجموعه افراد خاصی اهداء خواهد شد.
تعداد بازدید از این مطلب: 275
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 28 بهمن 1394
نظرات
یک وبگاه صهیونیستی نوشت: ایران ارتشی قدرتمند به ویژه در زمینه یگان موشکی دارد اما نقطه مقابلش ارتش کوچک‌ و غیر حرفه‌ای عربستان سعودی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وبگاه عبری زبان «ماکو» در گزارشی با اشاره به تنش ایجاد شده بین ایران و عربستان سعودی به قیاس توان نظامی دو کشور پرداخت. هرچند که در دکترین نظامی ایران حمله به کشور مسلمانی در دستور کار نبوده و نیست اما به هرحال در قیاس ذکر شده از دیدگاه این وبگاه صهیونیستی، ایران برتری‌های قابل توجهی از بعد تعداد پرسنل نظامی و توانمندی یگان موشکی و نیروی دریایی برخوردار است.

در این گزارش به توان موشکی زمین به هوای ایران نیز اشاره شده اما قدیمی بودن جنگنده‌های ایران و نحوه نگهداری آن‌ها تنها نقطه ضعف فاحش در برابر رقیب محسوب می‌شود. وبگاه ماکو در این زمینه نوشت: ایران ارتشی با قدمت و قدرتمند خصوصا در زمینه یگان موشکی دارد اما عربستان سعودی ارتشی بسیار کوچک‌تر و آماتوری در اختیار  دارد.

تعداد بازدید از این مطلب: 279
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 26 بهمن 1394
نظرات
«بنیاد دفاع از دموکراسی» ضمن ابراز نگرانی از همکاری فضایی ایران و روسیه، معامله هسته‌ای را به نفع مسکو و تهران دانسته و بزرگ‌ترین منافع پسا توافق برای ایران را پیشرفت برنامه موشکی بالستیک با کمک ولادیمیر پوتین اعلام می‌کند.
گروه جنگ نرم مشرق- پس از توافق هسته‌ای یکی از موضوعاتی که دست‌آویز فشار بیشتر به ایران شده، مسئله برنامه فضایی و برنامه موشک‌های بالستیک است. این برنامه‌ها بهانه‌ای شده تا حتی تحریم‌های جدیدی علیه ایران تصویب شود. در یکی از جدیدترین مطالب ضد این دو برنامه ایران، اندیشکده «بنیاد دفاع از دموکراسی» مطلبی به قلم بوریس زیبرمن (Boris Zilberman) با عنوان «معامله هسته‌ای راه را برای همکاری موشک‌های بالستیک ایران و روسیه هموار می‌کند» منتشر کرده و نسبت به همکاری فضایی ایران و روسیه هشدار داده است.

این اندیشکده وابسته به نومحافظه‌کاران آمریکا در ابتدا به رابطه روسیه و ایران طی دو سال گذشته یعنی از زمان شروع گفتگو‌ها در خصوص برنامه هسته‌ای ایران اشاره می‌کند که در این رابطه دو کشور به سمت تعمیق روابط اقتصادی و استراتژیک خود و در راستای ادغام مجدد ایران با اقتصاد جهانی حرکت کرده‌اند. نویسنده سپس با اظهار نگرانی از این رابطه می‌نویسد: «یکی از حوزه‌هایی که این همکاری می‌تواند بیشتر مورد تایید باشد، یکی از خطرناک‌ترین حوزه‌ها برای امنیت بین‌الملل است: برنامه موشک‌های بالستیک ایران».

تعداد بازدید از این مطلب: 340
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 26 بهمن 1394
نظرات
با گذشت نزدیک به یک ماه از اجرای برجام که به گفته دولتی‌ها موجب لغو همه تحریم‌های اقتصادی علیه کشورمان شده است، نگاهی به بازارهای مختلف و قیمت اجناس و کالاها بیانگر آن است که لغو تحریم‌ها هنوز تاثیری بر سفره مردم نداشته است.
گروه اقتصادی مشرق- با تبلیغات مستمری که مسئولان دولتی در 2 سال و نیم اخیر درباره توافق هسته‌ای به راه انداخته بودند، شاید برای برخی از مردم این تصور ایجاد شده بود که با حصول توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌ها، قیمت اجناس و کالاهای مختلف کاهش خواهد یافت و پس از سال‌ها مردم، کمی احساس ارزانی خواهند کرد.

اما برخلاف این تصور رایج، تاکنون که نزدیک به یک ماه از اجرای توافق هسته‌ای گذشته، خبری از ارزانی نیست و این مسئله می‌تواند 2 علت داشته باشد: یکی اینکه تحریم‌ها هنوز به طور کامل برداشته نشده (که اظهارات فعالان اقتصادی همین را نشان می‌دهد) یا این که تحریم‌ها برداشته شده، اما مسئولان دولتی نسبت به آثار مثبت توافق هسته‌ای بر معیشت مردم، اغراق و بزرگنمایی می‌کردند.
 
کدام کالاها پس از برجام گران و کمیاب شدند؟


در هر صورت در یک ماه اخیر قیمت بسیاری از اجناس و خدمات، افزایش یافته که به نمونه‌هایی اشاره می‌شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 254
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , اقتصادی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 26 بهمن 1394
نظرات
بررسی جدید شرکت "گلوبال فایر پاور" به دسته‌بندی قدرت نظامی ارتش‌ها به تفکیک کشورها پرداخته است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،بررسی جدید شرکت "گلوبال فایر پاور" به دسته‌بندی قدرت نظامی ارتش‌ها به تفکیک کشورها پرداخته است. ایالات متحده آمریکا در رده نخست این تقسیم بندی قرار دارد و در پی آن کشورهای روسیه، چین، هند، انگلیس، فرانسه، کره جنوبی، آلمان، ژاپن و ترکیه قرار دارند. در مجموع 126 کشور در شاخص قدرت این بررسی دسته‌بندی شده‌اند.در کنار تقسیم بندی کشورها بر اساس شاخص‌های قدرت نظامی، رده بندی زیر بر اساس هزینه‌های نظامی هنگفتی است که این کشورها می‌کنند و در این رده بندی چین از روسیه پیشی گرفته است.
 
1-  آمریکا
 
مخارج نظامی: 609 میلیارد و 900 میلیون دلار
 
تغییر هزینه‌های نظامی به درصد بین 2005 تا 2014: منفی 4 / 0
 
مخارج به نسبت تولید ناخالص داخلی: 5 / 3 درصد
 
مخارج نظامی سرانه: 1891 دلار

تعداد بازدید از این مطلب: 272
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 26 بهمن 1394
نظرات
رئیس جمهوری غنا و هیأت همراه با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

رئیس‌جمهور غنا و هیأت همراه با رهبر انقلاب دیدار کردندبه گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار آقای «جان درامانی ماهاما» رئیس‌جمهوری غنا با اشاره به نگاه مثبت و جانبدارانه ایران به افزایش همکاری با کشورهای افریقایی از ابتدای انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: قدرتهای سلطه‌گر، مخالف روابط گرم ایران با افریقا و همچنین منشأ عمده‌ی جنگها، درگیریها و تغذیه گروههای تروریستی هستند اما علاج همه این مشکلات در نزدیک شدن «کشورهای مستقل» به یکدیگر و افزایش همکاریهای آنهاست.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، منافع قدرتهای استکباری را در ایجاد ناامنی و جنگهای گوناگون در نقاط مختلف دنیا خواندند و گفتند: گروههای تروریستی در منطقه ما و افریقا دست پرورده سازمانهای جاسوسی امریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی هستند.

تعداد بازدید از این مطلب: 244
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 26 بهمن 1394
نظرات
در 25 بهمن درس بزرگی نهفته است، این درس همان است که در انتخابات آینده هم سخت بدان نیازمندیم، هیچ هدفی در ایران به‌اندازه ایجاد، حفظ و تقویت یک شبکه همکار در ایران، برای آمریکا مهم نیست و مهم‌ترین کار ویژه این شبکه هم آن است که سر بزنگاه، حداکثر مقدار ناامنی را به کشور تزریق کند.
به گزارش مشرق، مهدی محمدی تحلیل‌گر سیاسی در کانال تلگرامی‌اش درباره روز 25 بهمن سال 89 نوشت:

درس‌ها و تجاربی که باید از 25 بهمن سال 89 بگیریمامروز 25 بهمن است. بسیاری هنوز هم تصور می‌کنند حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی پس از انتخابات 22 خرداد 88 رخ‌داده است. این ادعا درواقع کاملاً نادرست است. موسوی و کروبی روز 25 بهمن 1389 قریب به دو سال پس از فتنه 88- محصور شدند آن‌هم نه به دلیل جنایاتی که در طول آن دو سال انجام دادند، بلکه به این دلیل که پس از پیروزی انقلاب فوریه مصر در 22 بهمن 89، تصمیم گرفتند مردم را در ایران به خیابان فرابخوانند و به‌زعم خود انقلاب‌های منطقه را به ایران سرایت بدهند. روز 24 بهمن 89، موسوی و کروبی بیانیه مشترکی صادر کردند که بعدها اطلاعات نشان داد حتی در حد عبارات و کلمات از بیرون کشور به آن‌ها املا شده بود.

در این مورد خاص، فردی در حد و اندازه مسیح علی‌نژاد، مرشد مهدی کروبی شده و برایش امریه صادر کرده بود؛ هدف پروژه 25 بهمن، چیزی از جنس همان استراتژی «پاسخ در تهران» بود که پیش‌تر در اینجا درباره آن نوشته‌ام.

آمریکایی‌ها و اسراییلی‌ها، نگران ازآنچه در منطقه می‌گذشت، به دنبال بهترین و سریع‌ترین راه برای تخلیه انرژی انقلاب‌های اسلامی در منطقه بودند و سر آخر راهی بهتر از «به هم ریختن ایران» به ذهنشان نرسید.

تعداد بازدید از این مطلب: 274
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , اجتماعی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 26 بهمن 1394
نظرات
فرمانده نیروی هوافضای سپاه در مورد وضعیت ایران در حوزه طراحی جنگنده‌ها، اظهار داشت: این امر بیشتر در دست ارتش است و ما در بحث بدون سرنشین کار کرده‌ایم با این وجود با وزارت علوم صحبت‌هایی شده است و بناست هواپیمای بمب‌افکن را در دست راه‌اندازی قرار دهیم.

به گزارش مشرق، سردار امیرعلی حاجی‌زاده ظهر امروز در نشست "ایران موشکی" در دانشگاه فردوسی مشهد اظهار داشت: از بدو پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در مردم و مسئولان دو نگاه و رویکرد وجود داشت؛ نگاه نخست، رویکرد استقلال‌طلبانه و انقلابی بود که امام(ره)، ملت و رهبری این نگاه را دنبال می‌کردند و در مقابل عده‌ای نیز نگاه خوش‌بینانه به غرب داشتند.

نیروی هوافضای سپاه به دنبال ساخت هواپیمای بمب افکن بومی

وی افزود: عده‌ای معتقد هستند که دنیا کدخدایی دارد و باید در پازل بزرگ آنها قرار بگیریم تا مسائل خود را پیش ببریم. این تفکر امروزه مطرح نمی‌شود بلکه از زمان دولت بنی‌صدر شروع و تا دولت فعلی این تفکر ادامه داشته است. در این تفکر به غرب خوش‌بین هستند و بر این باورند که همه سیاست‌ها بایستی بر این اساس تنظیم شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 342
موضوعات مرتبط: نظامی , علمی , دفاعی و امنیتی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 26 بهمن 1394
نظرات
اضافه شدن سر جنگی جدید و با قابلیت هدایت در مرحله پایانی می تواند عملکرد موشک 2 هزار کیلومتری سجیل را ارتقاء چشمگیری ببخشد که ناشی از تلاش های متخصصان دفاعی کشورمان در استفاده از فناوری های نوین در موشک هایی چون فاتح و عماد است.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، روند رو به رشد افزایش دقت و کارآیی موشک های ایران با سرعتی قابل توجه و بدون توجه به قطعنامه ها، تحریم ها و برجام ادامه دارد و در جدیدترین تحولات پیرامون این افزایش بهره وری، سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در جریان نشست "ایران موشکی" در مشهد مقدس که روز یکشنبه برگزار شد، اعلام کرد: «موشک سجیل جدیدی که نسبت به سجیل 1 شرایط بهتری دارد و دارای هدایت پایانی مسیر است به‌زودی وارد ظرفیت سپاه می‌شود. »

این موضوع از جنبه های مختلف حائز اهمیت و تاثیرات ویژه ای است که در ادامه این گزارش به آن اشاره خواهد شد اما به طور خلاصه می توان اشاره کرد که بحث هدایت موشک های بالستیک در مرحله پایانی یکی از فناوری های خاص محسوب شده که دقت سامانه مورد نظر را شدیدا افزایش داده و باعث می شود تا توان رزمی موشک مورد افزایش قابل توجهی یابد. موشک های بالستیک به صورت معمول دارای شعاع خطای بالایی بوده و این تغییر می تواند پتانسیل رزمی موشک های بالستیک ایرانی را ارتقاء چشمگیری دهد.

تعداد بازدید از این مطلب: 288
موضوعات مرتبط: نظامی , دفاعی و امنیتی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 21 بهمن 1394
نظرات
پس از جنگ تحمیلی 8 ساله و مشاهده عملکرد موشک‎هایی همچون هارپون، اگزوست و کرم ابریشم، سرمایه‎گذاری قابل توجهی در نیروهای مسلح کشورمان برای طراحی، ساخت و تولید موشک‎های ضد کشتی با بردهای متنوع خصوصا انواع کروز که قابلیت شلیک از سه دسته اصلی پرتابگرها را داشته باشند، صورت گرفته است.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، روند توسعه و تنوع بخشی به تجهیزات موشکی کشورمان در بخش های مختلف، طی سالهای گذشته با شتاب بیشتری همراه شده و در حالی که قبلا، رشد دستاوردهای این بخش در حوزه هواپایه، با رشد کمی همراه بود، اما در سنوات اخیر، می توان مضاعف شدن این سرعت را کاملا رصد و مشاهده کرد.

در جدیدترین دستاورد اعلام شده در این خصوص، اولين مجموعه توليدي موشك كروز ضد كشتي نصرهواپايه كه توسط سازمان صنايع هوافضاي وزارت دفاع به توليد انبوه رسيده است، روز سه شنبه به نيروي هوايي ارتش تحويل شد. خط تولید این موشک در دومین روز از هفته دولت (سوم شهریورماه) با حضور وزیر دفاع کشورمان به بهره برداری رسیده بود و پس از گذشت مدت زمانی کوتاه، تحویل آن آغاز شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 1283
موضوعات مرتبط: نظامی , دفاعی و امنیتی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 21 بهمن 1394
نظرات
تصویر ایران در رسانه‌های جهان آکنده از خشونت و سیاهی است؛ اما ایرانیان سعی کرده‌اند با ابزارهایی مانند "ابتکارات و نوآوری‌های اجتماعی" با این تبلیغات منفی مقابله کنند. اکنون جهانیان با شعار «نیاز نداری بذار، نیاز داری بردار» تصویر مهربان ایرانیان را روی دیوار می‌بینند.
گروه جنگ نرم مشرق- تصویری که از ایران بعد از انقلاب اسلامی در رسانه‌های جریان اصلی (Mainstream media) جهان نشان داده می‌شود، به‌طور عموم با سیاه‌نمایی و نفرت‌پراکنی همراه بوده و همچنان نیز ادامه دارد. اما مردم ایران همیشه سعی کرده‌اند تا با ابزارهای مختلف با تبلیغات منفی علیه خود مقابله کنند که تجربه نشان داده یکی از این ابزارها "ابتکارات و نوآوری‌های اجتماعی" است؛ یکی از جدیدترین این نوآوری‌ها مربوطه به "دیوار مهربانی" می‌شود که توانسته بازتاب جهانی مثبتی را برای خود به ارمغان بیاورد.

"دیوار مهربانی" اقدامی انسان‌دوستانه است که از پاییز امسال در مشهد مقدس و به صورت کاملا خودجوش و مردمی به منظور کمک به نیازمندان و افراد بی‌سرپناه آغاز شد و با حمایت شبکه‌های اجتماعی در بسیاری از شهرهای ایران گسترش یافت. دیواری ساده اما با رنگ‌های شاد که مردم در آن می توانند لباس‌هایی را که نیاز ندارند، برای دیگران بگذارند؛ دیواری به دور از لوکس‌گرایی با پیامی بسیار ساده «نیاز نداری بذار، نیاز داری بردار».

دیوار /// در حال ویرایش

تعداد بازدید از این مطلب: 395
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 21 بهمن 1394
نظرات
مهندس بازرگان اصلا مبارزه مسلحانه را قبول نداشت. البته او به یک دلیل قبول نداشت و امام هم به دلیل دیگر قبول نداشت که اصلا آن هم ربطی به هم نداشت.

به گزارش گروه تاریخ مشرق؛ در تاریخ معاصر ایران و به خصوص پس از انقلاب مشروطه افراد و خانواده هایی حضور دارند که در دهه های مختلف تاثیرات مختلفی را در فضای جامعه گذاشته اند. بی شک نام مهندس مهدی بازرگان را هر کس که تاریخ انقلاب اسلامی را مطالعه کرده باشد به یاد دارد. حال چه به طرفداری از وی و یا نقد به عملکرد او و دولت موقت.

در این میان مشرق نیوز سعی نموده با منتشر نمودن گفتگو با رجال شناس تاریخ معاصر؛ قاسم تبریزی به بررسی کارنامه و عملکرد مهندس بازرگان بدون هیچ موضع گیری بپردازد. بخش دوم این گفتگو را تقدیم مخاطبین خود می‌کنیم. در قسمت ابتدایی این گفتگو پیرامون خانواده مهندس بازرگان مطالبی ارائه گردید.

تعداد بازدید از این مطلب: 393
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 21 بهمن 1394
نظرات
نسخه دوم موشک عماد سال آینده رونمایی خواهد شد/  تانک طراحی‌شده جدید وزارت دفاع از پیشرفته‌ترین تانک‌های دنیا است
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران امشب 20 بهمن در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور سردار سرتیپ پاسدار "حسین دهقان" وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بررسی شد.
 
سردار دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ابتدا در پاسخ به سؤال اول مجری برنامه پیرامون دستاوردهای جدید وزارت دفاع گفت: برخی از برنامه‌هایی که در دست اقدام داریم زمان‌بر است لذا باید حجمی از تولیدات بخش‌های زمینی، دریایی، هوایی و صنایع الکترونیکی را تحویل دهیم.
 
تانک در صنایع دفاعی از صفر تا صد به مرحله طراحی و تولید رسیده است که در این زمینه پیشرفته‌ترین در دنیا هستیم
 
وی با بیان این‌که امسال رادار نجم را به نتیجه رساندیم بیان کرد: تانک در صنایع دفاعی از صفر تا صد به مرحله طراحی و تولید رسیده است که در این زمینه پیشرفته‌ترین در دنیا هستیم .
تعداد بازدید از این مطلب: 255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 21 بهمن 1394
نظرات
کارشناسان می گویند ویروس خطرناک زیکا با کشور عربستان مرتبط است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی العالم، فیصل الزهرانی، سخنگوی وزارت بهداشت عربستان، فاش کرد که دانشمندان، به تازگی منشأ ویروس زیکا را که پشه ای به نام ناموس الزاعجه است، کشف کرده اند.

الزهرانی تاکید کرد: این پشه، در حال حاضر در سواحل جده و جازان یافت می شود. ویروس زیکا، بروز زکام و بالارفتن درجه حرارت بدن به مدتِ حداقل سه روز را سبب می شود. پژوهش ها حاکی از خطرناک بودنِ این ویروس برای زنان باردار است، زیرا موجب بروز ناهنجاری هایی در سر جنین می شود.

سخنگوی وزارت بهداشت عربستان با بیان این که ویروس زیکا در برزیل مشاهده شده است، گفت که این ویروس هنوز به خاورمیانه نرسیده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 344
موضوعات مرتبط: پزشکی و سلامت , علمی , حوادث , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 21 بهمن 1394
نظرات
رئیس‌جمهور آینده آمریکا با وضعیتی حساس، پیچیده و چالش‌برانگیز در خاورمیانه مواجه خواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ گالف نیوز در مطلبی می‌نویسد: همگام با رقابت جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها در روند انتخاب کاندیداهایشان، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وارد مرحله جدیدی می‌شود. پس از نشست انجمن‌های حزبی در ایالت آیووا در اول فوریه، دو دموکرات باقی ماندند: وزیر امور خارجه سابق آمریکا، هیلاری کلینتون و سناتور بارنی سَندِرز، که با 9 نفر از جمهوری‌خواهان به رقابت خواهند پرداخت، که از این 9 جمهوری‌خواه، تِد کروز، دونالد ترامپ و مارکو روبیو مُهره‌های اصلی بازی به شمار می‌روند.

البته در رقابت‌های انتخاباتی، به‌سختی می‌توان تعیین کرد کدام یک از وعده‌هایی که مطرح می‌شوند سیاست‌های آتی آمریکا را رقم خواهند زد و کدام یک صرفاً لفاظی‌های توخالی و بی‌اساس انتخاباتی هستند. البته شرایط به گونه‌ای فراهم شده که امکان تجزیه و تحلیل دیدگاه‌ها و سیاست‌های خارجی کاندیداها و عواقب و دستاوردهای اجراییِ این سیاست‌ها وجود داشته باشد.
تعداد بازدید از این مطلب: 256
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , بین الملل , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 21 بهمن 1394
نظرات
قراردادهای نفتی، 20 درصد قرارداد پژو، پرونده کرسنت، رقم جریمه ایران در صادرات گاز به ترکیه و نرخ رشد اقتصادی از جمله موضوعات اقتصادی است که در دولت یازدهم محرمانه شده است.

روحانی93 :فساد در تاريکي رشد مي‌کند/ عملکرد دولت: افزایش محرمانه ها از ملت در سال 94گروه اقتصادی مشرق- قراردادهای نفتی، 20 درصد قرارداد پژو، پرونده کرسنت، رقم جریمه ایران در صادرات گاز به ترکیه، نرخ رشد اقتصادی و .... از جمله موضوعات اقتصادی است که در دولت یازدهم محرمانه شده است.

پنهان‌کاری برخی مسائل اقتصادی مختلف، برخلاف شعارهای انتخاباتی روحانی، منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید و وعده‌های 2 سال اخیر است.

نگاهی به وعده‌ها و سخنان روحانی درباره شفاف سازی قراردادها و آمارها و مقایسه آن با عملکرد فعلی دولت نشان می‌دهد دولت یازدهم برخلاف وعده‌های روحانی در حال حرکت است.

تعداد بازدید از این مطلب: 240
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , اقتصادی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 20 بهمن 1394
نظرات
یک روزنامه آمریکایی نوشت: رئیس جمهور روسیه توانست در سوریه پیروز شود، اقدامی که در اثر ناتوانی و پراکندگی آرا در دولت آمریکا محقق شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ "راجر کوهن" در مقاله ای در روزنامه نیویورک تایمز آمریکا نوشت: سیاست "ولادیمیر پوتین" در سوریه به اندازه کافی واضح و روشن است و در تحکیم مواضع دولت بشار اسد، ادامه بمباران مواضع "مخالفان" تا زمان تسلیم و شکست هرگونه تلاش کشورهای غربی برای تغییر نظام سوریه با استفاده از "یاوه گویی های دیپلماتیک" در ژنو و نیز جلوگیری از تغییر اوضاع سوریه خلاصه می شود.

وی می افزاید: در این میان سیاست اوباما و به طور کلی دولت آمریکا مشخص نیست و محاصره کامل حلب توسط نیروهای سوریه و قطع شدن ارتباط آن شهر با خارج از عواقب همین نامشخص بودن سیاست آمریکاست.

تعداد بازدید از این مطلب: 837
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 20 بهمن 1394
نظرات
فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش صبح امروز در حسینیه‌ی امام خمینی با فرمانده کل قوا، حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای دیدار کردند.

حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن دشمن شکن و مأیوس کننده بدخواهان خواهد بودبه گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار فرماندهان و جمعی از پرسنل نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی، 22 بهمن و انتخابات را دو عید پرمضمون ملت ایران خواندند و با تأکید بر حضور چشمگیر و دشمن شکن مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال افزودند: حضور همگانی مردم در انتخابات 7 اسفند نیز، به عنوان خونی تازه، عزت و اقتدار ایران و نظام را بیمه می کنند و اهداف دشمن حیله گر غدار را خنثی می کنند.

ایشان با تجلیل از حضور مردمی در مراسم 22 بهمن هر سال خاطرنشان کردند: حضو مردم در راهپیمایی 22 بهمن در سی و هفت سال گذشته، حضور جسمی همراه با اراده و عزم و محبت و پشتیبانی بوده است و امسال نیز به فضل الهی حضور مردم در خیابانها، چشمگیر و دشمن شکن و مأیوس کننده بدخواهان خواهد بود.

تعداد بازدید از این مطلب: 250
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 18 بهمن 1394
نظرات
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: گروه های تکفیری حاضر در سوریه محصول تقاطع استراتژیک و سیاست عربستان، آمریکا، اسرائیل، انگلیس و فرانسه هستند.
عربستان بازنده استراتژیک پیروزی های میدانی اخیر در سوریه استبه گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه حبرنگاران جوان، تامین منافع ملی از مرز  تا بحران های کنونی امشب  شنبه 17 بهمن ماه در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور  سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
سردار سلامی جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجری برنامه مبنی بر این که ایران در قبال احتمال اعزام  نیرو از سوی سعودی ها به سوریه چیست گفت: در ابتدا آزاد سازی نبل و الزهرا و همچنین ایام دهه فجر را تبریک می گویم.
 
 فتح شهرهای نبل و الزهرا در شمال حلب معادلات جنگ با تروریست را تغییر داد 
 
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به این که فتح شهرهای نبل و الزهرا در شمال حلب معادلات جنگ با تروریست را تغییر داد افزود: امروزه ملت ایران در ارتفاع وسیعی از سطح نظام بین الملل و جهان در معرض نمایش قرار گرفته اند.
 
وی با اشاره به این که ملت ایران به عنوان قدرت محور در حل معادلات و مسائل پیچیده منطقه ای به جهانیان معرفی شده است ادامه داد: هیچ میز مذاکره ای را نمی توان دید که جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدرت محور در یک سوی آن میز به عنوان قدرت موثر نشسته باشد.
 
تعداد بازدید از این مطلب: 1073
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 18 بهمن 1394
نظرات

100کیلومتر سرنوشت ساز برای پایان بحران سوریه/ آیا اردوغان تیر آخر را می‌زند؟ +نقشه

زلزله آزاد سازی نبل و الزهرا چنان بود که میز مذاکرات ژنو 3 را فرو ریخته و حامیان منطقه ای گروه های تکفیری را به فکر مداخله مستقیم نظامی در سوریه انداخته است. در حال حاضر حدود 100 کیلومتر از مسیر جرابلس به عفرین در اختیار گروه های تروریستی قرار دارد که پاک‌سازی کامل آن به محاصره کامل تروریست ها در سوریه و نزدیک شدن به پایان بحران این کشور منجر خواهد شد.
100کیلومتر سرنوشت ساز برای پایان بحران سوریه/ آیا اردوغان تیر آخر را می‌زند؟/ آماده انتشار
گروه بین‌الملل مشرق - تلاش ارتش سوریه و نیروهای مقاومت برای رفع محاصره منطقه نبل و الزهرا در طول چهار سال گذشته اولین مورد از این رویکرد نبود، اما به علت یورش هزاران مبارز مسلح از ترکیه باعث شده بود عملیات آزادسازی این منطقه شکست بخورد. البته اوضاع در شرایط کنونی متفاوت از قبل دنبال می‌شود، از سویی حمایت متحدان دمشق از این کشور افزایش پیدا کرده و از سوی دیگر مداخله روسیه معادله ها را به هم زده است.

بر کسی پوشیده نیست که افزایش رویکردهای تروریستی در سوریه و طولانی شدن بحران و ناآرامی در این کشور ناشی از باز بودن مرزهای ترکیه در طول پنج سال گذشته به روی عناصر مسلح و تجهیزات و مهمات قاچاق شده به این کشور است، به همین علت بود که در ماه‌های اخیر استراتژی دمشق و متحدان آن تغییر کرد، پوشش هوایی روسیه نیز نقش عمده‌ای را در این زمینه ایفا کرده و باعث شده جبهه‌های مبارزات بر روی مناطق مرزی ترکیه در حومه لاذقیه و شمال حلب متمرکز شود.  
تعداد بازدید از این مطلب: 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 18 بهمن 1394
نظرات
سرنوشت انقلاب‌های بزرگ دنیا/8
برادران «کاسترو» به همراه «چه‌گوارا» با کمک دهقانان، هسته مرکزی ارتش چریکی کوبا را تشکیل دادند. گروهی از زنان انقلابی،هم اندکی بعد به گروه «فیدل» پیوستند.

گروه بین‌الملل مشرق - وقتی به مرور بیانان رهبر معظم انقلاب درباره چرایی و چگونگی و سرنوشت انقلاب‌های جهان می‌پردازیم، در وهله نخست این حقیقت هویدا می‌شود که ایشان تسلط و اشراف خاصی بر تاریخ انقلاب‌های جهان دارند. نقل ظرایف و جزییاتی از سوابق انقلاب‌ها که تنها برای یک اهل فن ممکن است، نشان از این دارد که این شناخت حاصل یک مطالعه دقیق و عمیق در طول سالیان است، که خود این امر، اهمیت این موضوع را هویدا می‌سازد.

رهبر انقلاب بارها جوانان را به مطالعه تاریخ انقلاب‌ها و درس‌آموزی از عبرت‌های آن فراخوانده‌اند. از همین رو بنا داریم تا به مناسبت فرا رسیدن سالگرد انقلاب پرشکوه اسلامی ایران، مجموعه‌ای از گزارش‌ها را با موضوع شناخت اجمالی انقلاب‌های مهم جهان به مخاطبان گرامی مشرق ارایه دهیم، باشد که آشنایی با این مبحث مهم و نسبت انقلاب‌های دیگر تاریخ با انقلاب اسلامی ایران،  تا حدی به شناخت جایگاه امروز جوان انقلابی و راهی که پیش رو دارد، یاری برساند.

تعداد بازدید از این مطلب: 384
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 17 بهمن 1394
نظرات
این پهپاد توانمندی گسترده ای در انهدام دقیق اهداف دارد.

به گزارش  خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  پهپادها نقش مهمی در افزایش توان عملیاتی نیروهای هوایی در کمک رسانی به نیروهای سطحی دارند و در این پروسه می‌توانند با شناسایی و عکس برداری مختصات نقاط لازم را به نیروهای زمینی بدهند.


جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهای سازنده  پهپاد های بدون سرنشین بوده که می‌تواند از این پهپادها در رصد عملیاتی دشمن استفاده کرده و نتایج را به مرکز فرماندهی برای تصمیمات آینده برساند و این پروسه یقینا باعث افزایش امنیت ملی می‌گردد.


اخیرا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مبادرت به تولید پهپاد  "شاهد 129"  نموده که البته این پهپاد دو سال پیش تولید شده بود و اخیرا پروسه مسلح سازی آن به نمایش تلویزیونی درآمد و این موضوع نشان دهنده دستاورد دیگری در نیروهای مسلح بود.

تعداد بازدید از این مطلب: 291
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 17 بهمن 1394
نظرات
آواکس نوعی سیستم الکترونیکی رادارمحورِ پرنده است که به عنوان یک ایستگاه رادار نیرومند و متحرک برای انجام عملیات‌های فرماندهی و کنترل و مدیریت جنگ طراحی شده‌است.
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کنترل و هشدار زودهنگام هوابرد با نام اختصاری آواکس (Airborne early warning and control) نوعی سیستم الکترونیکی رادارمحورِ پرنده است که به عنوان یک ایستگاه رادار نیرومند و متحرک برای انجام عملیات‌های C2BM (فرماندهی و کنترل و مدیریت جنگ) طراحی شده‌است.
 
 وظیفه سیستم‌های آواکس شناسایی هواگردها، کشتی‌ها، و وسایل نقلیه دیگر از مسافت‌های بسیار دور و همچنین نظارت و فرماندهی جنگ‌های هوایی از طریق راهنمایی و هدایت هواپیماهای جنگنده و حمله به زمین است. قابلیت‌های آواکس‌ها به گونه‌ایست که هم در نقش‌های دفاعی و هم برای ماموریت‌های هجومی از آن‌ها استفاده می‌شود.
 
آواکس؛ پرنده‌ای که جاسوسی را خوب بلد است
تعداد بازدید از این مطلب: 303
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 15 بهمن 1394
نظرات
یک روزنامه انگلیسی با اشاره به قدرت های نظامی جهان، از نیروهای مسلح ایران به عنوان یکی از ده کشور اول جهان از حیث پرسنل آماده درگیری یاد نمود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه انگلیسی «اکسپرس» در گزارشی تحت عنوان «بزرگترین ارتش‌های دنیا که نباید با آن درگیر جنگی شوید» از ایران به عنوان هشتمین ارتش بزرگ دنیا در جهان نام برد.

اکسپرس در آغاز این گزارش نوشت: کدام کشور اینک فعال‌ترین پرسنل نظامی از حیث آمادگی برای نبرد در صورت مواجهه در جنگ در گستره جهانی  را دارد؟

بر اساس این گزارش، روزنامه یاد شده با نام بردن از «ایران» به عنوان هشتمین ارتش آماده جهان نوشت: گزارش‌ها حکایت از این دارند که ایران پهپادهای انتحاری خود را به عنوان بخشی از یک سلاح نظامی بهبود داده است، سلاح‌هایی که ارزان‌تر از یک موشک کروز هستند.

تعداد بازدید از این مطلب: 282
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 15 بهمن 1394
نظرات
اردن به دلایلی از پاکسازی "شیخ مسکین" نگران است.

به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اردن یکی از کشورهای همسایه سوریه بوده که مدت هاست از تروریست های تکفیری  داعش و جبهه النصره و ... حمایت می‌کند و این موضوع مورد تایید ایالات متحده آمریکاست.

 
اخیرا یک منطقه راهبردی به نام "شیخ مسکین"  در "استان درعا" آزاد شده که تروریستها را از اهدافی که تعریف کرده اند دور می‌کند. این منطقه که در نزدیکی مرز اردن بوده باعث می‌شود تروریست ها با عقب نشینی به نزدیکی مرز اردن برسند.


 **فرار تروریست ها به مرز اردن؟

موقعیت جغرافیایی "شیخ مسکین" در استان درعا نشان می‌دهد چون تروریست ها پس از پاکسازی این شهر به سمت شهرک "نوا" فرار می‌کنند ؛ لذا گام به گام به "امان" نزدیک تر می‌شوند و لذا پادشاهی اردن به سرعت تلاش می‌کند تا برای این وضعیت تصمیم بگیرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 15 بهمن 1394
نظرات
در آستانه سی‌ و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، رییس جمهور پیشین و چند تن از اعضای دولت‌های نهم و دهم مقابل دوربین ها قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در آستانه سی‌ و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، محمود احمدی نژاد رییس جمهور پیشین و چند تن از اعضای دولت‌های نهم و دهم  در مرقد امام خمینی (ره) حضور یافتند و با آرمانهای بنیانگذار انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند.

 
احمدی نژاد دوباره آمد + تصاویر
 
احمدی نژاد دوباره آمد + تصاویر
تعداد بازدید از این مطلب: 280
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , اجتماعی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 15 بهمن 1394
نظرات
علاوه بر ویروس زیکا که از طریق پشه منتقل می‌شود و بسیار خطرناک است بیماری‌های دیگری نیز وجود دارند که از طریق نیش پشه منتقل می‌شوند.
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از زمان اولین شیوع ویروس زیکا در ماه می 2015 در برزیل سر و صدا به پا کرد، به زنان باردار هشدار داده شد که از سفر به کشورهای مرکزی و جنوبی خودداری کنند و مراقبت‌های شدیدی در برخی مناطق انجام گرفت. پس از مدتی کوتاه پس از شیوع ویروس زیکا، این ویروس در مناقط مختلفی از جمله برزیل نقائص هنگام تولد را در نوزادان به شدت افزایش داد و علاوه بر والدین مقامات دولتی را نیز نگران کرد.
 
بیماری زیکا از طریق نیش پشه ناقل به نام آئدس آجیپتی منتقل می‌شود. تب، درد مفاصل، درد ماهیچه، قرمز شدن چشم‌ها، تهوع، خارش و تحریکات پوستی از جمله علائم این بیماری به حساب می‌آیند.
 
زنان باردار و نوزادان آن‌ها بیشتر در خطر ابتلا به این بیماری هستند. این پشه ناقل علاوه بر این بیماری موجب بیماری‌های خطرناک دیگری همچون تب دنگی و چیمونگونیا نیز می‌رود.
 
تعداد بازدید از این مطلب: 596
موضوعات مرتبط: پزشکی و سلامت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 15 بهمن 1394
نظرات
پس از مدتها رایزنی اصولگرایان، فهرست اولیه انتخاباتی ائتلاف اصولگرایان برای حوزه انتخابیه تهران منتشر شد.

فهرست اولیه انتخاباتی ائتلاف اصولگرایان برای تهرانبه گزارش خبرنگار انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان جریان اصولگرایی پس از مدت‌ها رایزنی لیست انتخاباتی 30 نفره خود را برای حوزه انتخابیه تهران منتشر کرد. 

 
براساس گفته های یک منبع آگاه، در فهرست اولیه ائتلاف اصولگرایان برای انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران 9 اقتصاددان، 8 وزیر یا معاون وزرای دولت‌های پیشین، 8 نماینده با تجربه 12 ساله، 6 خانم، 6 جوان و 4 روحانی به چشم می خورد. 
 
اسامی اولیه فهرست انتخاباتی ائتلاف اصولگرایان برای حوزه انتخابیه تهران به شرح زیر است: 
 
تعداد بازدید از این مطلب: 278
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , اجتماعی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 15 بهمن 1394
نظرات
سریال تلویزیونی جدید رژیم صهیونیستی با موضوع ربودن وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران به نام "سردار سلیمانی" از تلویزیون رژیم اسرائیل در حال پخش است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سریال تلویزیونی جدید رژیم صهیونیستی با موضوع ربودن وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران از تلویزیون رژیم اسرائیل در حال پخش است.
به گفته وب سایت صهیونیستی "TeHtel" مجموعه تلویزیونی «بدل ها»، پیش از اکران به بیش از  صد کشور دنیا فروخته شده است.

اولین صحنه این سریال با ربودن وزیر دفاع کشورمان که در این مجموعه "سردار فرهاد سلیمانی" نام دارد، در مسکو آغاز می گردد.

به گفته این وب سایت صهیونیستی، این مجموعه کنجکاوی برانگیز که اکران آن از هفته گذشته در سرزمین های اشغالی شروع شده، در کشورهای بسیاری با استقبال روبرو گشت و شبکه های تلویزیونی گوناگون آن را برای پخش خریداری نموده اند.
 
داستان این مجموعه درباره ربودن وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران از یک هتل در مسکو توسط عوامل موساد است که برای انجام این فعالیت از پاسپورت چند شهروند معمولی استفاده کرده اند.

تعداد بازدید از این مطلب: 264
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 15 بهمن 1394
نظرات
یک رسانه ضدانقلاب، با بررسی اظهارات اخیر هاشمی درباره رد صلاحیت‌ها، به واکنش‌های فعالان اصلاح‌طلب و اصولگرا اشاره کرده و اذعان می‌کند هاشمی آن‌قدر دارای تناقض رفتاری و گفتاری است که نه اصلاح‌طلب می‌تواند سکوت کند نه اصولگرا.
گروه سیاسی مشرق - وب‌سایت ضدانقلاب خودنویس، با توجه به اظهارات جنجالی هاشمی رفسنجانی درباره وظیفه شورای نگهبان و رد صلاحیت افراد معلوم‌الحال و قانون‌گریز، به بحرانی اشاره‌کرده است که رفسنجانی در آن گرفتارشده است، بحران خاطرات و اظهارات قدیمی رفسنجانی.

این رسانه ضدانقلاب، با بررسی اظهارات اخیر هاشمی درباره رد صلاحیت‌ها، به واکنش‌های فعالان دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا اشاره کرده و به‌صورت تلویحی اذعان می‌کند هاشمی آن‌قدر دارای تناقض رفتاری و گفتاری است که نه اصلاح‌طلب می‌تواند سکوت کند نه اصولگرا.
خودنویس می‌نویسد: هاشمی رفسنجانی که سال‌ها از طریق فرزندان و نواده‌های خود تلاش می‌کرد اهالی رسانه را همراه خود نگاه دارد، با بحران جدیدی روبرو شده، آن‌هم وجود منابع کافی در فضای مجازی از گفته‌ها و رفتارهای قدیمی هاشمی که امکان مقایسه با موضع‌گیری‌های جدید او را فراهم می‌کند

تعداد بازدید از این مطلب: 274
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 14 بهمن 1394
نظرات
نغمه شریعت‌پناهی در مصاحبه با رویترز به ویزگی‌های اخلاقی همسرش سعید عابدینی اشاره می‌کند و از یک زندگی مملو از آزار و اذیت جنسی، روحی، روانی و جسمی از سوی شوهرش می‌گوید و اینکه سعید به‌شدت به تصاویر پورن و غیراخلاقی اعتیاد داشته است.

گروه جنگ نرم مشرق- بیش از دو هفته از تبادل زندانی‌ها میان دولت ایران و آمریکا می‌گذرد؛ یکی از پرحاشیه‌ترین این زندانی‌ها سعید عابدینی است که نه به‌واسطه جرم بلکه به دلیل فعالیت‌های همسر وی، نغمه عابدینی (شریعت‌پناهی) علیه جمهوری اسلامی و همچنین افشاگری نغمه از شخصیت شوهرش معروف شده بود.

نغمه عابدینی (شریعت‌پناهی) که جریانی را با کمک سیاست‌مداران آمریکایی برای آزادی همسرش راه انداخته بود، در جدیدترین مصاحبه خود با «رویترز» به ویزگی‌های اخلاقی سعید عابدینی اشاره می‌کند و از یک زندگی مملو از آزار و اذیت جنسی، روحی، روانی، و جسمی از سوی شوهرش می‌گوید و اینکه سعید به شدت به تصاویر پورن و غیراخلاقی اعتیاد داشت.

کشیش پورنوکراتی که عامل نفوذ آمریکا در ایران بود + فهرست پروژه‌‌ها /// در حال ویرایش

کشیش پورنوکراتی که عامل نفوذ آمریکا در ایران بود + فهرست پروژه‌‌ها /// در حال ویرایش
نغمه عابدینی در جدیدترین مصاحبه خود با «رویترز» گفت که شوهرش به شدت به تصاویر پورن و غیراخلاقی اعتیاد داشت

 

تعداد بازدید از این مطلب: 291
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 14 بهمن 1394
نظرات
یکی از عوامل بروز نارضایتی شدید از رژیم شاه، فساد بی‌حد و حصر دربار بود. فساد اخلاقی، جنسی، مالی و دین‌ستیزی، تمام تار و پود دربار را در‌نوردیده بود. فساد، با ظهور رژیم پهلوی همزاد بود ولی در پایان عمر رژیم، به‌صورت یک فرهنگ حاکم درآمده بود.

به گزارش گروه تاریخ مشرق؛ پرده دری فرح در زیر پا گذاشتن خطوط قرمز اسلامی و انسانی را عموم ما با جشن هنر شیراز می شناسیم ولی فرح، هنر نمایی ها و هنر پروری های(!) دیگری هم داشته است که یک نمونه آن حمایتش از آشور بانی پال بابلا (یکی از نمادهای ابتذال هنر در کشور) بوده است.

«آشور بانی پال بابلا یکی از هنرمندان سوپر مدرنیست! و خیلی پیشتاز! بود که دستی در تمام به اصطلاح هنرها داشت. شعر می گفت، نمایشنامه می نوشت، کارگردانی می کرد، ادعای فیلم سازی و عکاسی داشت. او در سال های آخر حیات رژیم پهلوی، نمایشگاه عکسی از صُوَر قبیحه و عکس هایی در ابعاد بسیار بزرگ از پایین تنه خود ترتیب داده بود، که فرح پهلوی شخصاً این نمایشگاه را افتتاح کرد و او را به خاطر «ابراز شجاعت در شکستن مرزهای رو در بایستی فرهنگی» (این عبارت دقیقاً عین گفته فرح پهلوی خطاب به آشور بانی پال بابلا، پس ازدیدار از نمایشگاه عکس او بود) مورد تفقد قرار داد و یک بورس مطالعاتی در اختیار او گذاشت و او را به فرانسه فرستاد.

فرح

تعداد بازدید از این مطلب: 294
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 14 بهمن 1394
نظرات
چرا جزئیات قرارداد منتشر نمی‌شود؟
سه نوع پژویی که قرار است در ایران تولید شوند، عمر 8-6 ساله دارند و تا دو سال دیگر عمر آنها به 10 سال هم می‌رسد. آیا تولید چنین خودروهایی، نیاز بازار ایران برای تولید خودروهای نسل جدید را محقق می‌کند؟
از تهران تا پاريس؛ همه چيز محرمانه استگروه اقتصادي مشرق- گروه صنعتي ايران خودرو و شركت پژو در جريان سفر هيئت بلندپايه سياسي و اقتصادي جمهوري اسلامي ايران به فرانسه، قرارداد همكاري هاي مشترك خود را امضا كردند.   
 
آنطور که مسئولان ایران‌خودرو اعلام کرده‌اند، جزئیات این قرارداد شامل ايجاد شركت مشترك ايراني - فرانسوي، سرمايه گذاري مستقيم و نقدي پژو در ايران، انتقال فناوري و توليد محصولات به روز دنيا، ساخت مدل هاي 208، 2008 و 301 پژو در ایران و استفاده از بازار صادراتي محصولات پژو در منطقه خاورميانه و شمال آفريقا برای ایران‌خودرو است.
 
در مورد این قرارداد، چند سوال مهم وجود دارد که مسئولان ایران خودرو باید به آن پاسخ دهند.
 
1. سه خودرویی که قرار است در ایران تولید شوند، عمر 8-6 ساله دارند و تا دو سال دیگر عمر آنها به 10 سال هم می‌رسد. آیا تولید چنین خودروهایی، نیاز بازار ایران برای تولید خودروهای نسل جدید را محقق می‌کند؟
 
2. محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت گفته که مدل‌های خودرو پژو که در ایران تولید خواهد شد حداکثر باید 3 سال از عرضه آنها گذشته باشد. این در حالی است که مدل هاي 208، 2008 و 301 پژو چون عمری بیش از 6 سال دارند. پاسخ این تناقض چیست؟
تعداد بازدید از این مطلب: 515
موضوعات مرتبط: اقتصادی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 14 بهمن 1394
نظرات
مقامات آمریکایی به دنبال کلید زدن سناریویی جدید در سوریه هستند.

به گزارش  خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  تحولات سوریه به نفع ارتش و نیروهای دفاع وطنی این کشور به صورت ویژه در اکثر استانها به پیش می‌رود؛ تروریست‌ها که در استانهای مختلف شکست‌هایی را پذیرا شدند؛ ضمن عقب‌نشینی تلاش می‌کنند تا از کمک‌های لجستیکی و تسلیحاتی هم پیمانان منطقه‌ای خود بهره ببرند.

مقامات امریکایی ادعا می‌کنند که این شبه‌نظامیان مخالف دولت سوریه، خود را برای عملیات نظامی جدید علیه تروریست‌های داعش در مقر آن‌ها در شهر  "رقه" در شمال سوریه آماده می‌کنند.

در این پروسه کشوری که بیش از همه از پیروزهای ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوری و همچنین پشتیبانی حزب‌الله و ارتش فدراسیون روسیه نگران بوده، ایالات متحده آمریکا است. باراک اوباما رئیس جمهور و اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا تلاش می‌کنند از طرق مختلف یک جبهه نظامی دیگر برای سربازان کشورشان در سوریه ایجاد کنند و به همین منظور پایگاه نظامی  "رمیلان"  در استان  "حسکه" را برگزیدند.

**مشخصات پایگاه نظامی  "رمیلان"

 ایالات متحده آمریکا تلاش می‌کند تا با ایجاد پایگاه نظامی در مرز سوریه، ترکیه و عراق نقش رصد عملیاتی و نظارت را در مواجهه با جنگنده‌های فدراسیون روسیه ایفا کند. یکی دیگر از دلایلی که ایالات متحده تصمیم گرفته در منطقه  "رمیلان" کردستان سوریه پایگاه نظامی ایجاد کند، رصد عملیاتی محور مقاومت و عملیات آزادسازی  "حلب"  با عنوان "انتقام سخت"  است.

تعداد بازدید از این مطلب: 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 14 بهمن 1394
نظرات
اخیرا اقدامی قابل تامل در اقلیم کردستان عراق انجام شده است.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه  خبرنگاران جوان؛ ایالات متحده آمریکا مدت هاست  به دنبال تجزیه عراق بوده و در این پروسه از هر فرصتی استفاده می‌کند که یکی از این ها کمک به اقلیم خود مختار کردستان است.

بر اساس پروژه  "غرب آسیای"  جدید که مبدع آن ایالات متحده آمریکا و اسرائیل است  کوشش می شود تا کشورهای منطقه را بر اساس برخی تقسیم بندی ها کوچک کنند و عراق نیز در این نقشه قرار دارد.

مقامات کاخ سفید و کنگره آمریکا تلاش می‌کنند تا با تاکتیک غرب آسیای جدید عراق را به سه قسمت تقسیم  کرده و سه منطقه شمالی و جنوبی و مرکزی ایجاد  کنند تا این  کشور بیش از 400 هزار کیلومتر مربعی به تعبیری سه حاکمیتی شود. 

**سازوکار تقسیم عراق می‌تواند از طریق منطقه خودمختار " کردستان عراق"  صورت بگیرد؟

سازوکار تقسیم عراق می‌تواند از طریق منطقه خودمختار کردستان عراق صورت بگیرد ؛ چرا که  رابطه "بغداد-اربیل" چندان خوب نیست و ضمنا کردستان عراق در منطقه  "بعشیقه" در شمال این کشور به سربازان ارتش ترکیه اسکان داده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 187
موضوعات مرتبط: نظامی , بین الملل , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 12 بهمن 1394
نظرات
رسانه های منطقه از تصمیم عربستان سعودی مبنی بر برگزاری مانورهای نظامی با مشارکت چندین کشور عربی و اسلامی و با حضور 100هزار نیروی نظامی اعم از نیروی زمینی و هوایی، تحت عنوان «رعد شمال» به فاصله ای اندک از پایان مانور دریایی ایران خبر می دهند.

پیام های مانورهای نظامی «رعد شمال» عربستان و طرف های مورد خطابگروه بین‌الملل مشرق - قرار است، عربستان سعودی طی روزهای آینده برگزار کننده مانورهای نظامی مشترکی تحت عنوان «رعد شمال» با مشارکت شماری از کشورهای عربی و اسلامی از جمله مصر باشد.

عربستان سعودی مدعی شده است که هدف مانورهای نظامی رعد شمال مقابله با خطرهایی است که منطقه را تهدید می‌ کند و با برگزاری آن ریاض تلاش می کند، امنیت ملی و منافع مشترک عربی را تامین کند.

ریاض در ادامه ادعاهای خود با بیان اینکه مانورهای نظامی رعد شمال را باید نماد همبستگی و همکاری و کار مشترک عربی شمرد، افزوده است: از آنجا که منطقه شاهد تغییرات بزرگ و تهدیدات مستقیم و غیر مستقیم بی شماری است، بنابراین نیاز به همکاری مشترک بین تمام کشورهای عربی و اسلامی جهت تثبیت امنیت و ثبات در منطقه کاملا احساس می شود.

این مانورها قرار است، در 3 منطقه داخل عربستان برگزار شود و به غیر از مصر، نیروهای ویژه و هوایی، زمینی و دریایی کشورهای شرکت کننده در ائتلاف عربستان سعودی در یمن و اردن و پاکستان نیز مشارکت دارند، البته چند کشور نیز به عنوان ناظر هم در این مانورها مشارکت خواهند داشت.

تعداد بازدید از این مطلب: 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 12 بهمن 1394
نظرات
حسن روحانی پس از انتصاب به ریاست‌جمهوری ایران، بلافاصله اظهارات آشتی‌جویانه را شروع کرد؛ در پشت پرده، بحث کانال مذاکرات مخفی با واشنگتن به میانجی‌گری واسطه آمریکا داغ‌تر شده بود و سلطان «قابوس»، اولین رهبر خارجی بود که در تهران با روحانی دیدار کرد.
گروه بین‌الملل مشرق-" هیلاری رودهام کلینتون" وزیر اسبق امور خارجه آمریکا در کابینه اول باراک اوباما و هم‌سر "بیل کلینتون" چهل و دومین رئیس‌جمهور آمریکا است. کلینتون یکی از نامزدهای انتخابات سال 2016 میلادی و طبق نظرسنجی‌ها از حمایت قابل‌توجهی در میان دموکرات‌ها برخوردار است.هیلاری پس از ترک پست خود در وزارت خارجه آمریکا، در 10 ژوئن 2014 کتاب خاطراتش را تحت عنوان "انتخاب‌های سخت" منتشر کرد. فصل هجدهم این کتاب به بیان خاطرات کلینتون با موضوع ایران می‌پردازد که این فصل، "ایران: تحریم‌ها و رازها" نام دارد. گروه بین‌الملل مشرق قصد دارد طی روزهای آتی خلاصه‌ای از فصل مربوط به ایران در کتاب "انتخاب‌های سخت" را در چند بخش منتشر کند.

بخش اول این گزارش را می‌توانید از این‌جا، بخش دوم را از این‌جا، بخش سوم را از این‌جا و بخش چهارم را از این‌جا بخوانید.

نخستین دیدارکننده با روحانی میانجی مذاکره با آمریکا بود /// آماده انتشار

تعداد بازدید از این مطلب: 291
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 12 بهمن 1394
نظرات
روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاحات روز یکشنبه را با تمرکز بر سخنان محمد جواد ظریف خطاب به منتقدان دولت و چگونگی حضور در انتخابات آتی اختصاص دادند.

گروه سیاسی مشرق - رسانه‌های مکتوب همواره نقش عمده‌ای در هدایت افکار عمومی و جریان‌سازی رسانه‌ای به عهده دارند که در این بین جایگاه روزنامه‌ها، جایگاه ویژه‌ای است. به همین منظور گروه سیاسی مشرق به تحلیل و بررسی محتوای روزنامه‌های متعلق به جریان اصلاح‌طلب می‌پردازد.

*******

روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاحات روز یکشنبه را با تمرکز بر سخنان محمد جواد ظریف خطاب به منتقدان دولت و چگونگی حضور در انتخابات آتی اختصاص دادند.

مهم‌ترین محورهای که امروز روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاحات به آن پرداختند، عبارت‌اند از:

1روزنامه. روزنامه‌های زنجیره‌ای در یک اقدام هماهنگ مدعی شده‌اند که جریان منتقد دولت ضریب انتقادات خود را در حوزه سیاست خارجی افزایش داده است تا دولت را از مسائل داخلی دور کند؛ آنان منتقدان را افرادی می‌دانند که هشت سال سکوت کردند و در این دو سال فریاد می‌زنند. این محور در تیتر روزنامه وقایع اتفاقیه و یادداشت صادق زیباکلام به عنوان «گریز تندروها از پاسخگویی» مشهود است. این درحالی است که حامیان دولت سیاست خارجی را عرصه پیروزی تمام عیار دولت می‌دانند و بنابراین نباید نسبت به انتقادات نسبت به نوع قراردادهای دولت مانند خرید هواپیما که در زندگی مردم اثرگذاری اندکی دارد؛ دلواپس شوند.

تعداد بازدید از این مطلب: 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 12 بهمن 1394
نظرات
آمریکا در حال انجام اقدامات مشکوک نظامی در پایگاه "اینجرلیک" است.

به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ایالات متحده آمریکا یکی از حامیان مهم تروریست‌ها به حساب می‌آید که تلاش‌های گسترده‌ای برای ضربه زدن به نظام سوریه انجام داده است.


مقامات کاخ سفید تلاش می‌کنند تا با ایجاد یک کریدور تسلیحاتی، تجهیزات نظامی گروه‌های مسلح را تامین کنند که یکی از این کریدورها پایگاه هوایی "اینجرلیک " در شهر  "آدانا"  در جنوب ترکیه است.

**توپولوژی پایگاه هوایی "اینجرلیک"

پایگاه هوایی "اینجرلیک" یک پایگاه هوایی، واقع در شهر  "آدانا" است. نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا و  ترکیه از کاربران اصلی این پایگاه هوایی هستند؛ و پایگاه هوایی "اینجرلیک" انبار بزرگی از تسلیحات کشتار جمعی آمریکا نیز به حساب می‌آید. چون بمب های اتم این کشور در پایگاه مذکور نگهداری می‌شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 12 بهمن 1394
نظرات
حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده معظم کل قوا با صدور پیامی درگذشت نظامی متدین و متعهد، امیر سرلشکر محمد سلیمی را تسلیت گفتند.

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده معظم کل قوا با صدور پیامی درگذشت نظامی متدین و متعهد، امیر سرلشکر محمد سلیمی را تسلیت گفتند.
 
متن پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
با تأسف و تأثر اطلاع یافتم که دوست و همکار دیرین اینجانب در فعالیتهای نظامی، امیر سرلشکر محمد سلیمی رحمت الله علیه پس از مدتی بیماری دشوار، دارفانی را وداع گفته و به لقاءالله پیوسته است.
این نظامی متدین و متعهد از جمله ی معدود یاران ارتشی است که از آغازین هفته های پیروزی انقلاب، وسیله ی ارتباط فعال ارتش با دستگاه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و عنصر مؤثر در جذب بدنه ی متعهد ارتش به خدمات انقلاب بود و در طول دهها سال در مراکز حساس نظامی همچون وزارت دفاع و فرماندهی ارتش و سرپرستی دفتر مشاورت امام در نیروهای مسلح و ریاست ستاد مرکز جنگهای نامنظم در سالهای اول دفاع مقدس، خدمات ارزنده ئی به جای آورد.
تعداد بازدید از این مطلب: 255
موضوعات مرتبط: فرهنگی و هنری , اجتماعی , حوادث , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 12 بهمن 1394
نظرات

به گزارش  خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چندی پیش نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یک اقدام شجاعانه و مدبرانه از حریم و مرزهای آبی جمهوری اسلامی ایران محافظت کرد.


در این پروسه دو شناور مسلح آمریکایی که وارد آب های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران شده بودند با اقتدار ندسا محاصره و توقیف شدند. این موضوع نشان داد نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از مرزهای جمهوری اسلامی ایران حفاظت لحظه ای و ویژه دارد.


دریادار پاسدار  "علی فدوی"  فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  اقدامات مهمی را در جهت گسترش اقتدار دریایی جمهوری اسلامی در وسعت آبی  "خلیج فارس"  و  "تنگه هرمز"  انجام داده است.



فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی معتقد است کشورهایی همچون ایالات متحده آمریکا و نظام سلطنتی انگلیس حضورشان نه تنها در خلیج فارس سودی ندارد ، بلکه سرشار از ضرر و خسران است.



رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز به دریادار پاسدار "علی فدوی" فرمانده نیروی دریایی سپاه و یارانش نشان شجاعت فتح اعطا فرمودند و اقدام معظم له نشان دهنده این است که ندسا در انجام وظایف خود بسیار موفق عمل کرده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 10 بهمن 1394
نظرات
با اجرایی شدن برجام، دولت با چالش‌های مهمی مواجه شده که در این گزارش به برخی از آن‌ها اشاره شده است.
به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از اجرایی شدن برجام، لغو تحریم‌ها و محدودیت‌های چندین ساله علیه ایران، اکنون کشورمان وارد شرایط جدیدی شده که علاوه بر بازشدن درهای فرصت برای بهبود شرایط اقتصادی، چالشهای مهمی را هم برای دولت ایجاد کرده که در این گزارش مروری بر آن‌ها خواهیم داشت.
 
 
 
چالش‌های مهم دولت در دوران پسابرجام
تعداد بازدید از این مطلب: 287
موضوعات مرتبط: اقتصادی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 10 بهمن 1394
نظرات
بنابر اعلام سخنگوی نیروی دریایی ارتش آمریکا، یک فروند هواپیمای بدون سرنشین ایرانی از بالای یک ناو هواپیمابر آمریکا در خلیج فارس عبور کرد.
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی نیروی دریایی ارتش آمریکا اعلام کرد یک فروند هواپیمای بدون سرنشین غیرمسلح ایرانی 12 ژانویه (22 دی) به طور مستقیم از بالای یک فروند ناو هواپیمابر آمریکا در خلیج فارس عبور کرد.
تعداد بازدید از این مطلب: 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 10 بهمن 1394
نظرات
یک پیروزی راهبردی در صحنه نبرد دریایی بدست آمد.

به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ "رزمایش ولایت 94"  که اخیرا با محوریت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران آغاز شده در هر مرحله برنامه ها و تاکتیک های خاصی را پیاده می‌کند.

یکی از تاکتیک هایی که نیروی دریایی ارتش جمهوری  اسلامی ایران در رزمایش پیاده کرده توانایی انجام عملیات شناسایی به کمک شناورهای زیر سطحی و پهپاد های عملیاتی بوده که این مرحله با موفقیت انجام شد و بازخورد مناسبی در رسانه های داخلی و خارجی داشت.

**تصویربرداری زیردریایی و پهپاد نداجا از ناو آمریکایی

اخیرا یک زیر دریایی "کلاس غدیر" نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و یک  "پهپاد تاکتیکی" آجا با پرواز حضور در نزدیکی ناو آمریکایی از آن تصویربرداری کردند و توانایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را به همگان نشان دادند.




تعداد بازدید از این مطلب: 259
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 10 بهمن 1394
نظرات
در این ویدئو خداحافظی فرانسوی گلوریا هاردی بازیگر نقش رها سریال کیمیا با بینندگان را مشاهده خواهید کرد.
تعداد بازدید از این مطلب: 947
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 7 بهمن 1394
نظرات
آمریکا باید سیاست‌هایی را به کار گیرد که منجر به خلق یک جامعه مدنی قدرت‌مندتر در ایران شود. باید از این پس شرایط تحصیل در آمریکا برای دانشجویان ایرانی تسهیل شود. باید برنامه‌هایی برای تبادلات فرهنگی، مذهبی و ورزشی طراحی شود.

گروه جنگ نرم مشرق- دوران پسابرجام را می‌توان یکی از مهم‌ترین مقاطع تاریخی در‌ ده سال اخیر نام برد که بسیاری از معادلات اقتصادی و سیاسی در جهان را تحت شعاع خود قرار داده است. بیشترین تاثیرات این توافق‌نامه نیز مربوط به دو کشور ایران و آمریکا است که ایران از این ره‌آورد بیشتر به دنبال کسب منافع اقتصادی و آمریکا به دنبال تحقق اهداف سیاسی است. نقطه قله تحقق هدف سیاسی برای آمریکا نیز "تغییر نظام جمهوری اسلامی" است.

اندیشکده‌های آمریکایی نیز در همین راستا در گزارشات جدید خود راه‌کارهایی را به دولت آمریکا جهت تحقق اهداف سیاسی این کشور (تغییر نظام ایران) در دوران بعد از برجام ارائه می‌دهند. یکی از جدیدترین این راه‌کارها را اندیشکده «رند» (RAND) در گزارشی از علیرضا نادر منتشر کرده است.

این گزارش در ابتدا به‌صورت تلویحی ادعا می‌کند که فشار مردم ایران به حکومت و نگرانی از ایجاد ناآرامی و یا انقلاب موجب قبول برجام از سوی ایران شده است: «جمعیت به نسبت جوان ایران خواستار مشارکت و تعامل با جهان است. امضای توافقنامه هسته‌ای از سوی مقامات ایرانی، در اثر فشاری بود که از سوی مردم خود احساس می‌کردند. نشانه‌ای از بروز ناآرامی و یا انقلاب -حداقل در آینده نزدیک- در ایران نیست اما این صدای مردم ایران است که اهمیت دارد. آنها از تایید توافق هسته‌ای خوشحال شدند چون علاوه بر حل مشکل اقتصادی‌شان به آینده‌ای روشن می‌اندیشند».

تعداد بازدید از این مطلب: 267
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 7 بهمن 1394
نظرات
با توجه به رابطه ایران با تروریسم و ناآرامی‌ها در منطقه، ما هم مثل اسرائیلی‌ها حتی یک ذره اعتقاد نداشتیم که ایران مجهز به سلاح اتمی است.

گروه بین‌الملل مشرق-" هیلاری رودهام کلینتون" وزیر اسبق امور خارجه آمریکا در کابینه اول باراک اوباما و هم‌سر "بیل کلینتون" چهل و دومین رئیس‌جمهور آمریکا است. کلینتون یکی از نامزدهای انتخابات سال 2016 میلادی و طبق نظرسنجی‌ها از حمایت قابل‌توجهی در میان دموکرات‌ها برخوردار است.هیلاری پس از ترک پست خود در وزارت خارجه آمریکا، در 10 ژوئن 2014 کتاب خاطراتش را تحت عنوان "انتخاب‌های سخت" منتشر کرد. فصل هجدهم این کتاب به بیان خاطرات کلینتون با موضوع ایران می‌پردازد که این فصل، "ایران: تحریم‌ها و رازها" نام دارد. گروه بین‌الملل مشرق قصد دارد طی روزهای آتی خلاصه‌ای از فصل مربوط به ایران در کتاب "انتخاب‌های سخت" را در چند بخش منتشر کند.

بخش اول این گزارش را می‌توانید از این‌جا، بخش دوم را از این‌جا و بخش سوم را از این‌جا بخوانید.

تعداد بازدید از این مطلب: 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 7 بهمن 1394
نظرات
پوشش رد صلاحیت‌های صورت گرفته بدون اشاره به افرادی که تایید صلاحیت شده‌اند از محورهای خبری امروز رسانه‌های ضد انقلاب بود که نشان می‌دهد آنها برای روزهای آینده، برنامه گسترده‌ای در جهت سوء استفاده از اشخاصی دارند که صلاحیت آن‌ها احراز نشده است.

گروه سیاسی مشرق- سرانجام روز موعود فرا رسید و شورای نگهبان اسامی اولیه تایید و رد صلاحیت شدگان مجلس خبرگان رهبری را اعلام کرد. شب گذشته کار بررسی صلاحیت ثبت نام کنندگان برای انتخابات مجلس خبرگان پایان یافت و صبح امروز، اسامی رد صلاحیت‌ها و تأییدی‌ها، از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام شد.

وجود برخی اسامی در لیست رد صلاحیت شدگان که البته از قبل هم قابل پیش‌بینی بود، باعث شد تا رسانه‌های ضد انقلاب در جهت تحریک افراد، نسبت به رد صلاحیت‌ها به صورت گزینشی واکنش نشان دهند. آنچه که در ادامه می‌آید محورهای خبری رسانه‌های ضد انقلاب در روز سه شنبه، ششم بهمن است:

تعداد بازدید از این مطلب: 298
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , اجتماعی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 7 بهمن 1394
نظرات
اگرچه هاشمی رفسنجانی تغییرات قابل توجهی نسبت به گذشته خود پیدا کرده ولی اظهارات اخیر هاشمی مبنی بر مسئله شنود از مردم در حالی مطرح می‌شود که وی در دهه شصت موافق تجسس از زندگی مردم بوده است.
گروه سیاسی مشرق - هاشمی رفسنجانی در آذر 94، در اظهاراتی که در گزارش دیگری نیاز به تحلیل دارد، تهمت‌ها و ادعایی علیه جمهوری اسلامی ایران بیان می‌کند.

هاشمی مدعی می‌شود: من فکر می‌کنم حکومت اسلامی باید مردمش را آزاد بگذارد، اجبار نکند، تهدید نکند، محدودشان نکند. یک‌قسمتی از فرمایشات امام را می‌خوانم برای شما که ببینید امام چه جوری توضیح می‌دهند که این مردم را بگذارید کار خودشان را بکنند؛ این شنودها وجود نداشته باشد این افشاگری‌های دروغ این‌ها نشود، آبروی مردم را نبرید، با حیثیت انسان‌ها بدرفتاری نکنید، حق مردم را مراعات کنید، امام مکرر این‌ها گفتند، خیلی وسیع این‌ها را درآوردند، از این نظر من فکر می‌کنم انتخاباتی که در پیش داریم بسیار مهم است.[1]

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 243
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , اجتماعی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سلام دوستان وسروران عزیز به وبلاگ خودتان خوش آمدید امیدوارم لحظات شادی داشته باشید لطفا پس از خواندن و مشاهده هر مطلب نظرات خود را مرقوم فرمایید. متشکرم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود