آمار مطالب

کل مطالب : 1148
کل نظرات : 10

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 252
باردید دیروز : 206
بازدید هفته : 712
بازدید ماه : 697
بازدید سال : 6097
بازدید کلی : 146406

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فجر و آدرس aryamanesh76.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 17 تير 1395
نظرات
یکی از ایمیل‌های تازه منتشرشده هیلاری کلینتون حاوی اطلاعات جدیدی درباره نقش فتنه 88 در تشدید تحریم‌ها علیه ایران برای زنده نگاه داشتن شعله اغتشاشات داخلی پس از حوادث انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1388 است.

به گزارش مشرق، یکی از ایمیل‌های «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق آمریکا که بتازگی از وضعیت محرمانه خارج شده، حاوی اطلاعات جدیدی درباره نقش فتنه سال 1388 در تشدید تحریم‌ها علیه ایران و توسل واشنگتن به راهبرد استفاده از دیپلماسی در کنار تحریم‌ها برای زنده نگاه داشتن شعله اغتشاشات داخلی پس از حوادث انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1388 است.

این ایمیل را «سیدنی بلومنثال»، از نزدیکان «هیلاری کلینتون» و یکی از نفرات دخیل در شکل‌دهی به تصمیمات او به تاریخ 17 فوریه سال 2010 برابر با چهارشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1388 برای وی ارسال کرده است. وزارت خارجه آمریکا 31 آگوست سال 2015 ( 9 شهریور ماه سال 1394) این سند را از حالت طبقه‌بندی خارج کرده است.

موضوع ایمیل «ایران و عربستان سعودی» است و «بلومنثال» آن را برای گزارش‌دهی درباره دیداری که با «پوشکا فیشر»، وزیر خارجه اسبق آلمان داشته ارسال کرده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 256
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 17 تير 1395
نظرات
دولت طی تبصره‌ای 5 هزار میلیارد تومان از بودجه دفاعی کشور را در لایحه اصلاحیه بودجه حذف کرد اما دست به یارانه ثروتمندان نزد.

5 هزار میلیارد تومان ازبودجه دفاعی حذف شد /خطرات کاهش چشمگیر توان دفاعی کشور در اصلاحیه بودجهبه گزارش مشرق، دولت با ارائه لایحه اصلاحیه بودجه سال 95 مطرح کرده است که با تصویب این لایحه کشور به سمت سیاست‌های اقتصادی بویژه اقتصاد مقاومتی حرکت خواهد کرد.

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و سخنگوی دولت روز سه‌شنبه و در آستانه عید سعید فطر اصلاحیه لایحه بودجه سال 95 کل کشور را به مجلس برد و با اتمام حجتی که کرد توانست فوریت این اصلاحیه را به تصویب نمایندگان مجلس برساند.

 نوبخت در این نشست تصریح کرد: « دولت با ارائه این پیشنهاد در اصلاحیه بودجه 95 حجتش را تمام کرده و آماده است با تصویب این اصلاحیه طرح‌های عمرانی را فعال کند، تصویب پیشنهاد دولت هم به اقتصاد ملی و هم به اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کمک می‌کند.»

تعداد بازدید از این مطلب: 227
موضوعات مرتبط: نظامی , دفاعی و امنیتی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 17 تير 1395
نظرات
یک پژوهشگر و استاد زبان و ادبیات فارسی گفت: در میان شاعران پارسی‌گو، سعدی نسبتا توجه بیشتری به رمضان مبارک داشته و سخنش پیرامون عید فطر از سایر شاعران بهتر است.

به گزارش مشرق، امیر اسماعیل‌آذر، پژوهشگر و استاد زبان و ادبیات فارسی با بیان اینکه در میان شاعران پارسی‌گو، سعدی نسبتا توجه بیشتری به رمضان مبارک داشته و سخنش پیرامون عید فطر از سایر شاعران بهتر است، عنوان کرد: معنی ژؤف «عید فطر» بازگشتن به فطرت خدانهاده است که درقرآن مجید آیه‌ای دراین زمینه آمده است« فَأَقِمْ وَجْهَکَ لِلدِّینِ حَنِیفًا ۚ فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتِی فَطَرَ النَّاسَ عَلَیْهَا ۚ لَا تَبْدِیلَ لِخَلْقِ اللَّهِ ۚ ذَٰلِکَ الدِّینُ الْقَیِّمُ وَلَکِنَّ أَکْثَرَ النَّاسِ لَا یَعْلَمُونَ».

اسماعیل آذر تصریح کرد: شعرهای سعدی تعلیمی و سهل و ممتنع است، به همین علت پرداخت تحلیلی به شعرهایش نسبت به مولانا و حافظ کم‌تر بوده است. حضور رمضان و روزه در غزلیات سعدی حضوری پوشیده و رمزی است. روزه در نگاه سعدی خوراندن طعام به نیازمندان است نه نخوردن طعام از سحر تا هنگام اذان مغرب.

تعداد بازدید از این مطلب: 270
موضوعات مرتبط: فرهنگی و هنری , مذهبی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 17 تير 1395
نظرات
کتاب ثروت انقلابی آخرین کتاب تافلر بود که در ایران چندان دیده نشد؛ این آینده‌پژوه در این کتاب به مطالعه کشورهای مختلف جهان پرداخته و نوشته چین بازارها را چنان تسخیر می‌کند که حتی آمدنش را نمی‌بینید.

سرویس جنگ نرم مشرق- آلوين تافلر که در ايران نويسنده‌اي نام آشنا است، هفته گذشته درگذشت؛ مهم‌ترین صفت تافلر که همسرش (هایدی) نیز در نگارش کتاب‌هایش به وی کمک می‌کرد، آینده‌پژوهی و ایده‌پردازی بود.

اکثر رسانه‌های داخلی زمانی که به نام تافلر اشاره می‌کردند، پشت سر آن به تالیفات سه گانه او یعنی «شوک آینده»، «موج سوم» و «جابه‌جایی در قدرت» می‌پرداختند، اما کمتر رسانه‌ای در رابطه با آخرین اثر او یعنی کتاب «ثروت انقلابی» مطلبی منتشر کرد و در واقع این اثر مهم برای مخاطبان ایرانی بیشتر مغفول مانده است.

آلوين تافلر
آلوين تافلر بیشتر با کتاب‌های سه‌گانه «شوک آینده»، «موج سوم» و «جابه‌جایی در قدرت» شناخته می‌شود

تعداد بازدید از این مطلب: 448
موضوعات مرتبط: اقتصادی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 16 تير 1395
نظرات
عید فطر؛ روز بازگشت به فطرت پاک الهی، همان روز شیرین مزدگیری است؛ روزی که در سراسر جهان و ایران اسلامی‌مان عزیز شمرده شده و هر قوم و طایفه‌ای به شیوه و با آدابی به استقبالش می‌روند.

به گزارش مشرق، عيد فطر يکي از دو عيد بزرگ اسلامي است که در روز اول ماه شوال برگزار مي‌شود. مسلمانان پس از يک ماه روزه و عبادت پروردگار، چشم به راه اين روز بزرگ مي‌باشند و اين‌روز را جشن مي‌گيرند. عيد فطر بدرقه‌اي است بر ماه رمضان.

عید فطر نیز چونان دیگر مناسک و اعیاد اسلامی با فرهنگ و آداب و رسوم ایرانیان در پهنه این سرزمین گره خورده است.

به همین دلیل در هر گوشه‌ای از این آب و خاک می‌توان مراسم ویژه این روز را به مشاهده نشست؛ مراسمی که ریشه در باورهای مردم این دیار نسبت به این جشن اسلامی دارد.

با اینکه نماز روز عیدفطر واجب نیست اما در صبح روز عیدفطر در همه روستاها و شهرهای ایران این نماز برگزار می‌شود و همه غسل کرده و جامه‌نو پوشیده در این نماز شرکت می‌کنند.

با مصوبه مجلس و تأیید شورای نگهبان از سال 91 تعطیلات عیدفطر در ایران نیز دو روز شده و امسال نیز با توجه به تقارن عید فطر با آخر هفته این تعطیلات سه روزه شده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 432
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 16 تير 1395
نظرات
هزاران نفر از مردم مؤمن تهران، صبح امروز (چهارشنبه) نماز عید سعید فطر را به امامت رهبر انقلاب در مصلی امام خمینی (ره) اقامه کردند.

به گزارش مشرق، مردم مسلمان و خداجوی ایران، امروز به شکرانه یک ماه روزه‌داری و بندگی و عبادت خداوند متعال، نماز عید سعید فطر را با شکوه فراوان، در سراسر کشور برگزار کردند. اوج این حضور و شکرگزاری، در مصلای امام خمینی تهران بود که نماز عید سعید فطر به امامت ولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه‌ای اقامه شد.

رهبر انقلاب اسلامی در خطبه اول نماز، ضمن تبریک عید سعید فطر به ملت ایران و امت بزرگ اسلامی، ماه رمضان امسال در کشور را پر از معنویت، توجه، توسل، خشوع و تضرع خواندند و گفتند: ما مسئولان باید به دلهای نورانی این مردم مؤمن غبطه بخوریم و البته خدا را شکرگزار باشیم اما از طرف دیگر باید بدانیم که در قبال مردم مؤمن کشور چه مسئولیت سنگینی داریم.

تروریستها می‌خواهند اسلام جعلی را جایگزین اسلام واقعی کنند/حقوق‌های غیرمنصفانه از بیت‌المال گناه و خیانت است

تعداد بازدید از این مطلب: 434
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 16 تير 1395
نظرات
جمعی از مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و قشرهای مختلف مردم، پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حسینیه‌ امام خمینی (ره) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

به گزارش مشرق، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در دیدار مسئولان نظام و جمعی از قشرهای مختلف مردم، منبع اصلی جنگ، ناامنی و تروریزم در منطقه و دنیای اسلام را قدرتهای استکباری و در رأس آنها امریکا دانستند و با تأکید بر اینکه هدف آنها، ایجاد فضای تنفس برای رژیم صهیونیستی و به فراموشی سپرده شدن موضوع محوری فلسطین است، گفتند: تنها راه مقابله با این توطئه ها، شناخت دشمن واقعی و ایستادگی است و ملت ایران نشان داده است که تنها راه پیشرفت ، ایستادگی است.

رهبر انقلاب اسلامی با تبریک عید سعید فطر، به شرایط کنونی دنیای اسلام و کشتار، ناامنی و انفجارهای خونین در منطقه اشاره کردند و گفتند: یکی از مسائل مهم، شناخت منبع خبیث و نامبارک مشکلات امروز امت اسلامی و دستهای پنهانی است که تروریزم را ترویج می کنند.

فراموش شدن فلسطین، هدف امریکا از فاجعه‌آفرینی در منطقه/  ما در مسئله‌ی بحرین هیچ دخالتی نکرده و نمی‌کنیم اما نصیحتشان می‌کنیم

تعداد بازدید از این مطلب: 267
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 16 تير 1395
نظرات
مرزبانان هنگ مرزی جکیگور در کمین گروهک تروریستی غافلگیر شده و متأسفانه ۴ تن از آنان به شهادت رسیدند.
به گزارش مشرق، صبح امروز مرزبانان هنگ مرزی جکیگور در کمین یک گروهک تروریستی غافلگیر شدند.

برپایه این گزارش و بنابر اطلاع منابع محلی، متأسفانه 4 تن از غیور مردان مرزبانی سیستان و بلوچستان به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

لازم به ذکر است در ساعات اولیه وقوع این حادثه، گمان می‌رفت که درگیری بین مرزبانان و گروهک تروریستی رخ داده است اما بر پایه جدیدترین اخبار و اطلاعات حاصله، محرز شده است که متأسفانه این مرزبانان در کمین اشرار، گرفتار شدند.

دو نفر از این شهدا متعلق به خراسان شمالی، یک نفر خراسان رضوی و یک نفر متعلق به کرمان هستند.
اسامي شهدا
١-گروهبان يكم سجاد باريان
٢-سرباز رضا ايراني
٣-سرباز عباس شهركي
٤-سرباز جواد تركي

مطالب مرتبط

تعداد بازدید از این مطلب: 278
موضوعات مرتبط: نظامی , دفاعی و امنیتی , حوادث , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 16 تير 1395
نظرات
بر اساس اطلاعیه دفتر مقام معظم رهبری، چهارشنبه ۱۶تیر اول ماه شوال و عید سعید فطر است. شهرداری تهران هم برنامه ویژه‌ای برای خدمات‌رسانی رایگان به نمازگزاران تدارک دیده است.

به گزارش مشرق،  دفتر مقام معظم رهبری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد فردا شانزدهم تیر ماه، روز اول شوال و عید سعید فطر است.

متن اطلاعیه‌ی دفتر مقام معظم رهبری به این شرح است:

 
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

با آرزوی قبولی طاعات و عبادات ملّت عزیز در ماه مبارک رمضان، به اطلاع عموم مردم شریف ایران می‌رساند، براساس گزارش‌های راصدان مورد وثوق و خبره که از چند نقطه‌ی کشور واصل شده است، رؤیت هلال ماه شوال المکرّم در غروب سه‌شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۵ مطابق با ۲۹ رمضان المبارک ۱۴۳۷ هجری قمری برای رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظلّه‌العالی) محرز گردیده است؛ بنابراین فردا چهارشنبه ۱۶ تیر، عید سعید فطر خواهد بود.

ضمن عرض تبریک این عید سعید به تمامی برادران و خواهران ایمانی و ملّت بزرگوار ایران، نماز پُرشکوه عید سعید فطر در مصلاهای سراسر کشور اقامه خواهد شد.

در تهران نیز نماز عید سعید فطر در مصلای بزرگ امام خمینی (رحمه‌الله) و به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی اقامه خواهد شد.

دفتر مقام معظم رهبری
 
۱۵ تیر ماه ۱۳۹۵

مطالب مرتبط
تعداد بازدید از این مطلب: 294
موضوعات مرتبط: اجتماعی , مذهبی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 16 تير 1395
نظرات
حاج احمد گفت: وقتی خدمت امام رسیدم، همین که آمدم خدمت امام بشینم، از حضرت امام اجازه گرفتم و گفتم: آقا ببخشید من پایم ترکش خورده و خم نمی‌شود. شرمنده‌ام باید پایم را دراز کنم.

به گزارش گروه تاریخ مشرق؛ همه ساله در سالگرد ربایش 4 دیپلمات ایرانی اخبار و اطلاعاتی در رسانه‌های منتشر می‌شود که ضد و نقیض است. اخباری که از زنده بودن این 4 نفر حکایت دارد. این این موضوع تنها در حد خبر باقی می‌ماند و پیگیری جدی در این زمینه صورت نمی‌گیرد. حتی بعد از 14 تیر هر سال هیچ خبری در این زمینه منتشر نمی‌گردد. تنها در این میان خانواده‌های چشم انتظار این 4 نفر هستند که همچنان امیدوار به اتفاق تازه هستند.


به همین دلیل بر آن شدیم تا پیرامون انفاقات سال 61 و اعزام نیروهای قوای محمد رسول الله(ص) به سوریه و خاطرات جاویدان اثر حاج احمد متوسلیان با سردار عباس برقی گفتگو کنیم:

آخرین درخواستی که امام از احمد متوسلیان کرد


* شما از زمان حضور حاج احمد متوسلیان در کردستان کنارشان حضور داشتید. اگر اجازه بدهید با توجه به نزدیک شدن 14 تیرماه در این جلسه تنها پیرامون اعزام قوای محمد رسول الله(ص) به سوریه صحبت کنیم. بعد از پیروزی در عملیات «الی بیت المقدس» بخشی فرماندهان حاضر در این عملیات به دیدار امام خمینی رفتند. در این زمینه برایمان صحبت کنید.

تعداد بازدید از این مطلب: 252
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 16 تير 1395
نظرات
دو قرارگاه همنام با قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء (ص) در نیروهای مسلح وجود دارند که یکی در سپاه مسئولیت سازندگی را بر عهده داشته و دیگری مسئولیت امور پدافندی نیروهای مسلح را عهده دار است.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، صبح امروز با حضور جمع کثیری از مقامات عالیرتبه لشکری و کشوری، مراسم معارفه و تکریم روسای جدید و قدیم ستاد کل نیروهای مسلح در محل این ستاد برگزار شد.

سردار سرلشکر سید حسن آقایی فیروزآبادی رئیس پیشین ستاد کل نیروهای مسلح که مدت 27 سال ریاست این ستاد را برعهده داشت، در روز 8 تیر ماه با حکم حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا جای خود را به سردار سرلشکر محمد باقری داده است.

انتصاب اولین فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص)/ یک امیر ارتشی به جایگاه سپهبد صیاد شیرازی رفت

تعداد بازدید از این مطلب: 315
موضوعات مرتبط: نظامی , دفاعی و امنیتی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 16 تير 1395
نظرات
رفتار خلاف قانون بعضی از دولتمردان در دوستی با فتنه‌گران 88 موضوعی مخفی نیست ولی اینکه بعد از تذکرات مکرر رهبری مبنی بر موضع‌گیری علیه فتنه، بازهم برخی با اصحاب فتنه دیدار می‌کنند؛ نشانه چیست؟

چراغ سبز نشان دادن به فتنه چه پیامی دارد؟/ وقتی هیچ توجیهی پذیرفته‌شده نیست

سرویس سیاست مشرق - فتنه سال 88 حمله به ارزش‌های انقلاب اسلامی بود. ازاین‌رو بود که فتنه‌گران در ماه مبارک رمضان با بطری آب به خیابان‌ها آمدند و با شعار انحرافی و ساختارشکنانه «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران»‌ مخالفت خود را با روز قدس نشان دادند. فتنه از هر فرصت و مناسبتی برای مخالفت باارزش‌های انقلاب اسلامی استفاده کرد اما سرانجام همین مخالفت‌ها باعث زمین‌گیر شدن آن در حماسه 9 دی سال 88 شد. این تحرکات ساختارشکنانه ریشه در فتنه سال 78 به بعد داشت که در فتنه سال 88 شاخ و برگ به خود گرفت. شعار «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است» نیز ماهیت فتنه را به خوبی نمایان ساخت.
تعداد بازدید از این مطلب: 265
برچسب‌ها: فریدون، ملاوردی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 11 تير 1395
نظرات
مراسم راهپیمایی روز قدس صبح آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان مصادف با یازدهم تیرماه با حضور اقشار مختلف مردم در سراسرکشور و نقاط مختلف جهان برگزار شد.
راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران
راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران
تعداد بازدید از این مطلب: 309
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 11 تير 1395
نظرات
ما علی‌رغم تلاش تکفیری‌ها، نخواهیم گذاشت آرمان فلسطین به حاشیه برود.

به گزارش مشرق،  آیت‌الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه پایتخت اظهار داشت: حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس دو مبنا دارد، یکی آنکه مردم خودشان هم در مصاحبه با خبرنگاران گفته‌اند که ما ظلم‌ستیزیم، ضد ظالمیم و این وصیت مولایمان علی (ع) است.
 
وی افزود: دومین مبنا این است که امت اسلام یک امت واحده است، سرزمینی از سرزمین های مسلمانان 67 سال پیش زیر سلطه اشغالگران قرار گرفت، ما یک امت واحده هستیم و نمی‌توانیم درد و آوارگی آنها را احساس نکنیم و نبینیم، حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس به این معناست که هر چند از دست ما کار اجرایی ساخته نیست اما اجازه نمی‌دهیم فلسطین به فراموشی سپرده شود، فلسطین یک مسئله بین‌المللی اسلامی است. ما اجازه نمی‌دهیم فلسطین به مسئله عربی تبدیل شود.
 

تعداد بازدید از این مطلب: 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 11 تير 1395
نظرات

100هزار موشک از لبنان آماده پرتاب به سمت رژیم‌صهیونیستی/ ده‌ها هزار موشک برد بلند از نقاط مختلف جهان اسلام آماده نابودی اسرائیل

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: فقط در لبنان ۱۰۰ هزار موشک آماده پرتاب به سمت رژیم‌صهیونیستی است.
سردار سلامی: هزار موشک از لبنان آماده پرتاب به سمت رژیم‌صهیونیستی استبه گزارش مشرق، سردار حسین سلامی امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه روز قدس با بیان اینکه امروز ظرفیت امحا، محو و فروپاشی رژیم‌صهیونیستی بیش از هر زمان دیگری فراهم شده است، اظهار داشت: امروز بیش از یکصد هزار موشک از لبنان آماده پرواز هستند تا هر وقت دیده شود که صهیونیست‌ها براساس برآوردهای غلط به دنبال تکرار اشتباهات خود هستند، این موشک‌ها با شلیک فضا را پیموده و بر سر رژیم صهیونیستی فرود خواهند آمد و تحولات جدیدی را فراهم خواهد ساخت.

وی افزود: اما همه ماجرا فقط به همین یکصد هزار موشک خلاصه نشده، در سرتاسر سرزمین‌های اشغالی از کرانه باختری تا نوار غزه و شمال فلسطین و حیفا  و تل‌آویو و هر نقطه دیگری از فلسطین اشغالی تحت هدف ده‌ها هزار موشک تخریب‌گر با برد بلند خواهند بود که در اقصی نقاط اسلام مستقر شدند و منتظر دستور هستند تا یک نقطه سیاه از جغرافیای سیاسی را برای همیشه محو کنند.

تعداد بازدید از این مطلب: 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 11 تير 1395
نظرات
مطابق آیات آغازین سورۀ إسراء، خداوند در تورات به بنی‌اسرائیل خبر می‌دهد که شما (در فلسطین) فقط دو نوبت مهلت زندگانی نیکو دارید. وقتی به ظلم و فساد بگرایید اولین دشمنان خونریز را بر شما مسلّط می‌کنم.

 

 

سرویس فرهنگ و هنر مشرق ـ آیا خداوند در قرآن مجید، در خصوص مالکیت فلسطین، سخنی فرموده است؟ آیا خداوند این زمین را به یهودیان داده است. ما قصد داریم در طی دو مقاله، مالکیت فلسطین را در قرآن بررسی کنیم. در قسمت اول (اینجا)، این موضوع را در زمان حضرت ابراهیم(ع) بررسی کردیم و در قسمت دوم و آخر، به حضرت موسی(ع) و نزول تورات خواهیم پرداخت.

 

 

موسی برای تحقق «ارض موعود» آمد

حضرت موسی(ع) فرستاده شد تا وعدۀ یعقوب و یوسف را برای بازگشت به ارض مقدس تحقق بخشد و بنی‌اسرائیل را که مدت تبعیدشان پایان یافته بود به فلسطین بازگرداند. برای خروجِ این چند ده هزار نفر از مصر، حضرت موسی(ع) بایست از رئیس قوم یعنی فرعون اجازه می‌گرفت.[1]

تعداد بازدید از این مطلب: 306
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 11 تير 1395
نظرات
مقام معظم رهبری با وجود شرایط پرتنش در کشورهای منطقه و جهان اسلام، همچنان موضوع فلسطین را موضوع اول جهان اسلام معرفی کرده و در طول سال گذشته در 19 سخنرانی خود به مناسبت‌های مختلف به موضوع فلسطین پرداخته‌ اند.

کشوری که رهبر انقلاب در طی یک سال 19 بار از آن یاد کردندسرویس جهان مشرق - موضوع مبارزه با اشغالگری رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین به یکی از مهم‌ترین کلیدواژه‌های سخنرانی‌های مقام معظم رهبری از روز قدس سال گذشته تاکنون بوده است. ایشان به مناسبت‌های مختلف موضوع ظلم و ستم رژیم صهیونیستی و شبکه استکباری حامی این رژیم بر ضد ملت فلسطین را مورد اشاره قرار داده و بر لزوم ایستادگی کشورهای مسلمان در کنار فلسطینی‌ها برای احقاق حقوق مشروع و غصب ‌شده آنها تأکید کرده‌اند. ملت ایران نیز قطعا به اهمیت بیانات رهبر انقلاب اسلامی در رابطه با موضوع فلسطین واقف هستند، این اهمیت از آنجا مشخص می شود که یکی از فرازهای این سخنان مبنی بر پیش بینی نابودی رژیم صهیونیستی تا 25 سال آینده مورد توجه ویژه مردم ایران قرار گرفته و آنها این بخش را به عنوان یکی از مهم ترین فرازهای بیانات رهبر انقلاب در سال 1394 معرفی کردند.

تعداد بازدید از این مطلب: 322
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 11 تير 1395
نظرات
راهپیمایی روز قدس با شعار «وحدت امت‌ اسلامی، حمایت از انتفاضه فلسطین و بیزاری از رژیم‌ صهیونیستی و تروریسم‌ تکفیری» از ساعتی پیش در تهران و سایراستان‌های کشور آغاز شد.
گزارش لحظه به لحظه میزان از راهپیمایی روز قدسسرویس سیاست مشرق، مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران با شعار محوری «وحدت امت اسلامی، حمایت از انتفاضه فلسطین و بیزاری از رژیم صهیونیستی و تروریسم تکفیری» از مسیرهای از پیش اعلام شده به سمت دانشگاه تهران، میعادگاه‌ نماز جمعه تا دقایقی دیگر آغاز می شود.

 
به گفته مسئولان برگزاری این مراسم تمامی مسائل امنیتی و حفاظتی برای حضور مردم فراهم شده است.
 
3500 خبرنگار و عکاس داخلی و خارجی راهپیمایی رور قدس را پوشش می‌دهند.

تعداد بازدید از این مطلب: 478
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 9 تير 1395
نظرات
اگر بخواهیم چرایی نقض حقوق بشر توسط واشنگتن را رمزگشایی کنیم باید به سناریویی اشاره شود که در خلال و پس از جنگ سرد (از 1940 تا 1990) توسط غربی‌ها طرح و اجراء شد.

«خلق و توزیع» بحران، سناریو واشنگتن پس از جنگ سردسرویس جهان مشرق مساله حقوق بشر و حقوق بشردوستانه از موضوعاتی است که پس از انتشار اعلامیه جهانی حقوق بشر در دهم دسامبر 1948 تاکنون دست خوش تغییرات شکلی (از حیث اجرایی و رعایت مفاد پروتکل‌ها و میثاق‌نامه‌ها) بوده و این روند در حال حاضر از سوی دولت‌ها پیگیری می‌شود.

ممکن است عده‌ای از علمای علم حقوق و به خصوص اساتید و صاحب‌نظران عرصه حقوق بین‌الملل نسبت به این موضوع که "حقوق بشر" و "حقوق بشردوستانه" دو معقوله جدا از یکدیگر تلقی می‌شوند انتقاداتی را مطرح کنند و این دو محور را از یکدیگر تمیز دهند که البته در اصل حرف درستی خواهد بود، اما باید توجه کرد که این دو محور از حقوق بین‌الملل از دهه‌های گذشته و با ورود به قرن بیست و یکم تا حدود زیادی با یکدیگر درآمیخته شده‌اند.

تعداد بازدید از این مطلب: 311
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 9 تير 1395
نظرات
سوابق، تفکرات و روحیات سرلشکر باقری نشان می‌دهد، وی از توانمندی ویژه‌ای برای اجرای تاکیدات فرمانده کل قوا که در حکم ایشان آمده است، برخوردار است.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، نام سرداران (شهید) حسن و محمد افشردی مشهور به باقری، از ابتدای تشکیل سپاه پاسداران، با تلاش و مجاهدت در حوزه عملیاتی و اطلاعاتی گره خورده است و امروز با حکم فرمانده معظم کل قوا، سرلشکر محمد باقری به سمت عالی ترین مقام نظامی کشورمان پس از فرماندهی کل قوا منصوب شد.

سردار باقری در سال 87 همراه با سردار مصطفی ایزدی، با دریافت درجه از دستان مبارک فرمانده کل قوا به درجه سرلشکری منصوب شده و پیش از انتصاب به سمت معاون ارکان و امور مشترک ستادکل در سال 1393، معاون اطلاعات و عملیات ستاد کل نیروهای مسلح بود.

سردار سرلشکر محمد باقری پس از پیروزی انقلاب اسلامی با پیوستن به دانشجویان خط امام(ره) و شرکت در تسخیر لانه جاسوسی و نیز حفظ و نگهبانی از مناطق امنیتی کشور، خدمت صادقانه خود را در جامه یک دانشجو آغاز کرد اما حوادث کردستان در تابستان سال 59، سرلشکر باقری را به سپاه کشاند.

تعداد بازدید از این مطلب: 274
موضوعات مرتبط: نظامی , دفاعی و امنیتی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 9 تير 1395
نظرات
رهبر معظم انقلاب تأکید کردند: به فضل الهی روز جمعه، بار دیگر فریاد یکپارچه دفاع از مردم مظلوم فلسطین در سراسر ایران و دنیای اسلام بلند خواهد شد و امت اسلامی به فریضه مهم دفاع از مظلوم عمل خواهد کرد.
به گزارش مشرق، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، عصر امروز (چهارشنبه) در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضاییه، سلامت دستگاه قضا و تلاش مستمر برای جلب رضایت مردم را وظیفه مهم و هدف اساسی قوه قضاییه خواندند و با اشاره به نزدیک شدن روز جهانی قدس تأکید کردند: به فضل الهی روز جمعه، بار دیگر فریاد یکپارچه دفاع از مردم مظلوم فلسطین در سراسر ایران و دنیای اسلام بلند خواهد شد و امت اسلامی به فریضه مهم دفاع از مظلوم عمل خواهد کرد.
 
رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله بهشتی پایه‌گذار قوه قضاییه به عنوان مدیری خوش فکر، قاطع، مدبر و پیگیر، از زحمات و تلاشهای مسئولان عالی قضایی، مدیران و کارکنان قوه قضاییه صمیمانه تشکر کردند.
 
فریضه دفاع امت اسلامی از فلسطین با فریاد یکپارچه در روز قدس/ پیگیری حقوق پایمال شده ملت ایران به علت تحریم‌ها، در دستور کار قضایی قرار گیرد
 
ایشان با تجلیل از رئیس قوه قضاییه به عنوان شخصیتی عالِم، فرزانه و جامع، گفتند: دستگاه قضایی از جهت وظایف ذاتی همچون نظارت بر اجرای قانون، و پیشگیری از جرم و همچنین از جهت حضور رئیس قوه قضاییه در شوراهای عالی و اصلی نظام و تأثیرگذاری در سیاستهای کلان، دارای اهمیت بسیار بالایی است.
تعداد بازدید از این مطلب: 265
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 9 تير 1395
نظرات
اگر اتحادیه اروپا متلاشی شود و تمام کشورهای عضو آن حاکمیت مستقل خود را به دست بیاورند، به نفع همه این کشورها خواهد بود و وضعیتشان از الآن بهتر می‌شود.

سرویس جهان مشرق- روز پنج‌شنبه 3 تیر 95 یک همه‌پرسی تاریخی در انگلیس برگزار شد که نتیجه آن نه تنها دولت انگلیس، بلکه اروپا و همه دنیا را تکان داد: مردم انگلیس خواستار خروج کشورشان از اتحادیه اروپا شدند. اکنون و در حالی که به نظر می‌رسد همه چیز برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا آماده شده و حتی مقامات اروپایی هم اصرار دارند که انگلیس هر چه زودتر این اتحادیه را ترک کند، برخی کارشناسان نظر کاملاً متفاوتی دارند و معتقدند همه‌پرسی جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا یا همان «برگزیت»، کاملاً صوری بوده است و انگلیس قصد خروج از اتحادیه اروپا را ندارد.

 

انگلیس از اتحادیه اروپا خارج نخواهد شد/ «تروریسم و روسیه‌هراسی» پل‌های باقی‌مانده پشت سر دیوید کامرونیکی از این کارشناسان «استیون لندمن» نویسنده، اکتیویست و کارشناس مسائل بین‌الملل است که معتقد است، دیوید کامرون می‌تواند با طراحی یک عملیات پرچم دروغین یا بزرگ‌نمایی تهدید روسیه و چین علیه انگلیس، مردم را متقاعد یا وادار به ادامه عضویت در اتحادیه اروپا کند. آن‌چه در ادامه می‌خوانید، مصاحبه خبرنگار سرویس جهان مشرق با این کارشناس آمریکایی است.

تعداد بازدید از این مطلب: 249
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 9 تير 1395
نظرات
برای هر حاکم و دولتمردی عده‌ای یاران خاصّ و نزدیک وجود دارد که برخی از این افراد به امتیازخواهی و ویژه خواری تمایل فراوان دارند.

سرویس سیاست مشرق - با رصد کانال‌های تلگرامی که این روزها بازارشان داغ شده، می‌توان بسیاری از اخبار را سریع‌تر و بدون پرده دریافت کرد. جذابیت و پرمخاطب بودن این اخبار ما را بر آن داشت تا به اخبار رسمی و غیررسمی منتشرشده در این کانال‌ها بپردازیم.

********

آقای روحانی دچار بحران استدلال شده است

حضرت علی با مسئولان خائن و امتیازطلب چگونه رفتار می‌کرد؟/ پشت پرده فروش بوئینگ به ایران/ شروط سعودی‌ها برای حج 95 چه بود؟مهدی محمدی در کانال تلگرامی‌اش نوشت: گمانم مدتی است آقای روحانی دچار بحران استدلال شده است. وقتی می‌خواهد بدعهدی امریکا در برجام را توجیه کند، به دامن قرارداد الجزایر و قطعنامه 598 پناه می‌برد غافل از اینکه در اینجا پیش پرداختی به بزرگی تعطیلی برنامه هسته‌ای ایران پیشاپیش پرداخت شده است. وقتی می‌خواهد حقوق‌های نجومی تاجر-مدیرهای دولتی را توجیه کند، پای سازمان بازرسی و دیوان محاسبات را به میان می‌کشد غافل از اینکه مسئول مستقیم این وضعیت روسای سازمان‌ها و نهادهای وابسته به دولت‌اند. وقتی عربستان سعودی پایش را از گلیمش درازتر می‌کند دعوت به مدارا و تدبیر می‌کنند غافل از اینکه "تدبیر" 3 سال گذشته کار را به اینجا کشانده است. نمونه‌های دیگری هم می‌توان یافت. ظاهراً کمک فکری بیشتری لازم دارند.

تعداد بازدید از این مطلب: 307
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سلام دوستان وسروران عزیز به وبلاگ خودتان خوش آمدید امیدوارم لحظات شادی داشته باشید لطفا پس از خواندن و مشاهده هر مطلب نظرات خود را مرقوم فرمایید. متشکرم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود